G+J zamknie nierentowne tytuły
Bernd Kundrun, prezes grupy wydawniczej Gruner+Jahr, zapowiedział 20-procentowe oszczędności wydatków związane z kryzysem na rynku reklamowym. W ramach cięć zamknięte mają zostać najmniej rentowne tytuły prasowe wydawane przez koncern.
Bernd Kundrun, prezes grupy wydawniczej Gruner+Jahr zapowiedział w liście do szefów spółek zależnych zamknięcie publikowanych przez koncern tytułów przynoszących najmniejsze wpływy reklamowe. O 20 proc. mają również zostać zmniejszone koszty podróży i imprez pracowniczych.
- Do tej pory nie było podobnie gwałtownego spowolnienia branży reklamowej w tak krótkim czasie - uzasadnił Kundrun. - Jestem pewien, że niedługo inne koncerny wydawnicze podejmą podobne kroki, a w dłuższej perspektywie dojdzie też do przejęć konsolidujących rynek - dodał.
Na razie Gruner+Jahr przeprowadzi przegląd 285 tytułów, które wydaje w 22 krajach. Ponieważ koncern prawie połowę zysków osiąga w ojczystych dla siebie Niemczech, najwięcej spekulacji dotyczy zamknięcia czasopism publikowanych przez firmę właśnie w tym kraju. W niemieckiej prasie pojawiły się w takim kontekście tytuły "Park Avenue", "Gesund Leben", "Emotion", "Healthy Living", "Essen & Trinken" i "Flora".
Dołącz do dyskusji: G+J zamknie nierentowne tytuły