Ford tnie wydatki na reklamę
W II kwartale bieżącego roku Ford obniżył swoje światowe nakłady na reklamę z planowanych 300 do zaledwie 100 milionów dolarów.
Cięcia te były konsekwencją rekordowej straty w wysokości 8,7 miliarda dolarów, jaką producent samochodów zanotował w okresie od kwietnia do czerwca - informuje serwis Advertising Age.
Największy problem firma miała w Ameryce Północnej, gdzie zanotowała stratę rzędu 1,3 miliarda dolarów w porównaniu do straty w wysokości 270 milionów dolarów rok wcześniej. Tak słabe wyniki Ford przypisuje głównie rosnącym cenom benzyny.
Producent dobrze poradził sobie za to w Europie i Ameryce Południowej, gdzie zanotował odpowiednio 582 i 388 milionów dolarów zysku (przed rokiem odpowiednio 262 i 255 mln USD).
Ford chce odwrócić niekorzystną dla siebie sytuację poprzez agresywne zwrócenie się w kierunku produkcji mniejszych i bardziej paliwooszczędnych aut. W 2010 roku za oceanem pojawi się sześć nowych modeli z europejskiej oferty firmy (m.in. Fiesta i Focus). Planowane są również cięcia kosztów własnych, wobec czego zapewne nie obejdzie się bez zwolnień.
źródło: Advertising Age
Dołącz do dyskusji: Ford tnie wydatki na reklamę