„Fakt” najchętniej kupowany w kioskach. „GPC” i „DGP” z największymi spadkami
W październiku 2014 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
W samych kioskach i salonikach prasowych w październiku br. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 319 562 egz. W porównaniu do października 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 0,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,87 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 158 520 egz., notując wzrost o 2,77 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 8,68 proc. i wyniosła 112 564 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,74 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała będącą na piątym miejscu „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej wynik zmniejszył się bowiem o 18,52 proc. do 18 409 egz. Niewiele mniej, bo 16,64 proc. (do 9 278 egz.), stracił plasujący się oczko niżej „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).
Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem w badanym miesiącu odnotował zajmujący dziewiątą pozycję „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - wyniósł on 15,68 proc.
ZKDP |
październik |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
323 216 |
323 216 |
319 562 |
3 387 |
324 260 |
324 260 |
320 446 |
3 597 |
Super Express |
160 236 |
159 516 |
158 520 |
996 |
155 748 |
155 028 |
154 241 |
786 |
Gazeta Wyborcza |
189 575 |
168 663 |
112 564 |
53 905 |
207 891 |
184 019 |
123 264 |
58 901 |
Przegląd Sportowy |
33 604 |
33 604 |
32 555 |
629 |
36 586 |
36 586 |
35 484 |
742 |
Gazeta Polska Codziennie |
18 963 |
18 951 |
18 409 |
69 |
23 060 |
23 050 |
22 593 |
133 |
Dziennik Gazeta Prawna |
56 131 |
45 723 |
9 278 |
27 349 |
61 115 |
49 439 |
11 130 |
29 062 |
Rzeczpospolita |
58 546 |
54 881 |
9 009 |
38 626 |
72 345 |
58 685 |
10 270 |
43 777 |
Puls Biznesu |
14 131 |
10 584 |
1 660 |
6 538 |
16 218 |
11 488 |
1 892 |
7 293 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
4 798 |
4 408 |
1 360 |
1 476 |
5 475 |
3 806 |
1 577 |
1 755 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” najchętniej kupowany w kioskach. „GPC” i „DGP” z największymi spadkami