SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook z prawie miliardem mobilnych użytkowników

Niemal miliard użytkowników Facebooka będzie w 2015 r. przynajmniej raz w miesiącu korzystać ze społecznościowego serwisu z poziomu telefonów komórkowych - szacuje firma eMarketer.

W bieżącym roku mobilni użytkownicy Facebooka mają stanowić nieco ponad 70 proc. wszystkich użytkowników serwisu.

Do roku 2018 odsetek ten ma zwiększyć się do 75,1 proc., a liczba osób regularnie logujących się do portalu przy użyciu telefonu komórkowego - do 1,34 miliarda.

W ostatnich 12 miesiącach przestrzeń mobilna była kluczowym czynnikiem napędzającym wzrost reklamowego biznesu Facebooka. W 2013 roku za 45 proc. z 6,99 miliarda dolarów przychodu z reklam portalu odpowiadały reklamy mobilne. W tym roku Facebook ma dzięki nim zanotować przychód w wysokości 10,9 miliarda dolarów, stanowiących 73 proc. całkowitych wpływów serwisu z reklam.

Według eMarketera, w 2015 roku na całym świecie będzie ogółem 1,58 miliarda użytkowników portali społecznościowych korzystających z nich z poziomu telefonów komórkowych, z czego ponad 60 proc. będą stanowić użytkownicy Facebooka.

Najwięcej mobilnych użytkowników Facebook ma mieć w tym roku w USA - 123,1 miliona, stanowiących blisko 80 proc. ogółu użytkowników portalu zza oceanu. Drugie pod tym względem Indie mają po raz pierwszy przekroczyć próg 100 milionów mobilnych użytkowników serwisu, a w roku 2017 mają wyprzedzić pod tym względem USA. Z kolei trzecia Indonezja ma najwyższy w Top 10 wskaźnik penetracji: 92,4 proc. wszystkich tamtejszych użytkowników Facebooka ma w tym roku korzystać z serwisu z poziomu telefonów komórkowych, a do 2018 roku wskaźnik ten ma wzrosnąć do 98,8 proc.

 

Dołącz do dyskusji: Facebook z prawie miliardem mobilnych użytkowników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl