Facebook sporo zyskuje, ale pozycja MySpace niezagrożona
Na przestrzeni ostatniego roku serwis społecznościowy Facebook zanotował wysoki wzrost popularności, ale liderem rynku pozostaje MySpace. Wśród blogów i serwisów wideo rządzi Google.
Jak informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen/NetRatings, w sierpniu Facebook odwiedziło 19,17 miliona unikalnych użytkowników z USA, a w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy serwis zanotował tutaj wzrost aż o 117 procent.
Pomimo mniejszego wzrostu w tym okresie (23 procent), zdecydowanym liderem pozostaje MySpace z liczbą 60,33 miliona unikalnych odwiedzających w ubiegłym miesiącu.
Za MySpace i Facebook uplasowały się kolejno serwisy: Classmates Online (15,36 miliona unikalnych odwiedzających w sierpniu), Windows Live Spaces (8,81 mln), AOL Hometown (6,96 mln), Reunion.com (4,47 mln), LinkedIn (4,41 mln), Club Penguin (3,93 mln), Buzznet.com (3,87 mln) oraz AOL People Connection (3,86 mln).
Wśród blogów największą popularnością wśród amerykańskich internautów w sierpniu cieszył się Google Blogger, który zanotował 31,3 miliona odwiedzin. Za nim znalazły się: tmz.com (9,46 mln), Six Apart TypePad (9,24 mln), WordPress.com (8,9 mln), LiveJournal (5,44 mln), Xanga.com (3,35 mln), Thatsfit (2,41 mln), Perezhilton.com (2,31 mln), StyleDash (2,2 mln) oraz TV Squad (2,11 mln).
Z kolei wśród serwisów wideo zdecydowanie dominuje YouTube z liczbą 56,45 miliona unikalnych odwiedzających w sierpniu. Na kolejnych pozycjach w tej kategorii znalazły się: vids.myspace.com (16,76 mln), Google Video (14,45 mln), AOL Video (13,63 mln), MSN Video (12,49 mln), Yahoo Video (11,99 mln), Metacafe (4,15 mln), Break.com (3,95 mln), Veoh (2,96 mln) oraz Atom Films (1,42 mln).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Facebook sporo zyskuje, ale pozycja MySpace niezagrożona