Europejski rynek reklamy online cały czas w górę
W bieżącym roku wzrost wydatków na internetową reklamę w Europie zwolni do poziomu 10 procent - prognozuje firma badawcza Forrester Researech.
Dla porównania jeszcze do roku 2007 omawiany rynek rozwijał się w średnim rocznym tempie 30 procent.
Analitycy Forrestera są w swoim raporcie pt. 'European Online Advertising Through 2013' nieco bardziej optymistyczni niż inne firmy, takie jak E-Consultancy, Enders Analysis czy GroupM, które przewidują, że wzrost nie przekroczy poziomu 10 procent.
"Po prostu nie ma u nas takiego samego poziomu pesymizmu jak w innych firmach. Internet ucierpi tak jak wszystkie kanały reklamy w trakcie recesji, ale jest on na lepszej pozycji niż inne media" - mówi Nate Elliot, analityk Forrestera.
Firma prognozuje, że w ciągu najbliższych pięciu lat europejski rynek reklamy online będzie rósł średnio o 9 procent rocznie, a w roku 2013 osiągnie wartość 14,8 miliarda dolarów. Obecnie 66 procent pieniędzy jest tutaj wydawanych na trzech największych rynkach Europy Zachodniej - francuskim, niemieckim i brytyjskim.
Firmowi analitycy wcześniej szacowali, że w 2012 roku internet będzie stanowił 12,6 procenta całego rynku reklamy w Europie. W związku z kryzysem podnieśli oni tę prognozę do 14,8 procenta.
źródło: MarketingVOX
Dołącz do dyskusji: Europejski rynek reklamy online cały czas w górę