Ekologiczny konkurs Greenpeace dla dziennikarzy
Organizacja Greenpeace ogłosiła konkurs dla dziennikarzy. Ma on na celu wyróżnienie tych przedstawicieli mediów, którzy w sposób szczególny zaangażowani są w promocję działań ekologicznych i rozwiązywanie problemów związanych z degradacją środowiska.
Wziąć udział w konkursie mogą ci dziennikarze, którzy w okresie od 1 stycznia do 30 września br. przygotowali lub przygotują materiał związany z zatruwaniem lub degradacją polskich rzek. Może to dotyczyć zanieczyszczeń pochodzenia przemysłowego, rolniczego, komunalnego i całego spektrum tematów z tym związanych - od niebezpiecznych wycieków do braku oczyszczalni ścieków. Forma dziennikarska jest dowolna. Przy ocenianiu nadesłanych materiałów organizacja będzie kierować się trzema kryteriami: kreatywnością w podejściu do tematu, pracą włożoną w dotarcie do sedna problemu i przekazanie go szerokiemu audytorium oraz skalą nagłośnionego problemu.
Autor zwycięskiego materiału zostanie nagrodzony statuetką Perepłuta (słowiański bóg), "ekologicznym narzędziem pracy dla dziennikarzy", a jego materiał opublikowany na stronie greenpeace.pl. Chętni do wzięcia udziału w konkursie powinni skontaktować się z rzecznikiem prasowym Greenpeace, Jackiem Winiarskim do dnia 30 września br. (tel.: 504 274 080 lub mail: jacek.winiarski@greenpeace.pl).
Konkurs to element kampanii dotyczącej czystości polskich rzek, którą w lipcu rozpoczął Greenpeace. Pierwszym etapem działań jest opublikowanie raportu "Rzeka nie jest ściekiem", w którym opisano szczegółowo problemy ekologiczne i zdrowotne, jakie powodują zakłady przemysłowe, emitujące do Wisły toksyczne związki.
W celu nagłośnienia tego problemu organizowany jest sześciotygodniowy rejs tratwą po Wiśle, od Krakowa do Gdańska. Podczas rejsu prezentowana będzie wystawa zdjęć oraz organizowane punkty informacyjne w 10 miastach położonych nad jej brzegami. Będą także zbierane podpisy pod petycją do polskiego rządu, z żądaniem oczyszczenia Wisły do 2015 roku.
Dołącz do dyskusji: Ekologiczny konkurs Greenpeace dla dziennikarzy