SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Effie 2012 bez Grand Prix. Najwięcej nagród dla MEC, Mediacomu, Caratu i DDB

W tegorocznym konkursie Effie przyznano trzy złota, natomiast żadnego Grand Prix. Najwięcej nagród otrzymały domy mediowe MEC, Mediacom Warszawa i Carat oraz agencja reklamowa DDB Warszawa.

Dwa złota w tegorocznym Effie zostały przyznane w kategorii Long term marketing excellence. Agencja Red8 Advertising, dom mediowy PHD Media Direction i Carlsberg Polska otrzymały taką nagrodę za reklamy piwa Harnaś z cyklu „Po robocie nagroda się należy” (obejrzyj ostatnią z nich). - Po pierwsze: za odwagę…mówi się, że nie warto kopać się z koniem… no a co dopiero z Żubrem? Po drugie: za namalowanie komunikacją marketingową wyrazistego świata marki, który od lat angażuje. Po trzecie: za spójność i konsekwencję w kreowaniu tego świata we wszystkich elementach opowieści. Po czwarte: za umiejętną ewolucję charakteru bohatera marki, która może być inspiracją dla specjalistów zajmujących się wizerunkiem osób - uzasadnia tę decyzję jurorów Agnieszka Kwaśniewska, managing partner Saatchi & Saatchi Think Tank, przewodnicząca grupy jurorskiej oceniającej kategorie Long term, Limited budget, Media idea i Launch. Drugie złoto w kategorii Long term marketing excellence otrzymały agencja PZL, dom mediowy Maxus i Alior Bank za komunikację marketingową tego banku prowadzoną pod hasłem „Wyższa kultura bankowości” (zobacz ostatnią z tych reklam). - Twórcom tych kampanii należą się wyrazy szacunku za konsekwencję i udowodnienie, że można wyznaczać trendy przez kilka lat z rzędu. A także za poruszenie kategorii i stałe dbanie o to, żeby nie była zbyt ociężała - argumentuje Maciej Szczechura, członek zarządu Getin Noble Banku. Reklamy Alior Banku zdobyły już Grand Prix w Effie - w 2009 nagrodzono w ten sposób kampanię wprowadzającą ten bank na rynek (przeczytaj szczegóły).

Trzecie złoto w tym roku otrzymały agencja Publicis, dom mediowy Mindshare i wydawnictwo Presspublica - w kategorii Launch za przeprowadzoną wiosną ub.r. kampanię wspierającą start tygodnika „Uważam Rze” (przeczytaj więcej o tej akcji). - Marka „Uważam Rze” nie tylko zaistniała, ale obejmując pozycję lidera dokonała absolutnej rewolucji w swojej kategorii. Uważam, że to, co szczególnie cenne i pozostające poza wszelką kontrowersją, to fakt, że udało się pozyskać dla kategorii nowych konsumentów, czyli nakłonić znaczącą grupę Polaków do regularnej lektury - uzasadnia Agnieszka Kwaśniewska.

W tegorocznym Effie najwięcej nagród zdobył dom mediowy MEC: sześć srebr i dwa brązy. Natomiast projektom współprzygotowanym przez Mediacom Warszawa przyznano po trzy srebra i brązy, a tym współtworzony przez Carat - trzy srebra i dwa brązy. Agencja reklamowa DDB Warszawa otrzymała trzy srebra i brąz, a Publicis i BBDO Warszawa - po dwa srebra i brąz.

Te firmy zajęły czołowe miejsca w rankingu agencji i domów, w którym za wyróżnienia w poszczególnych kategoriach produktowych i specjalnych (oprócz Long Term Marketing Excellence) przyznawano następujące punkty: 16 za Grand Prix, 8 za złoto, 5 za srebro, 3 za brąz, i jeden za nominację, natomiast w kategorii Long Term Marketing Excellence (niebiorącej udziału w wyścigu o Grand Prix): 12 za złoto, 8 za srebro, 5 za brąz, i jeden za nominację.

>>> Alior Bank, „Uważam Rze” i Harnaś - „złote” kampanie Effie (case study)

RANKING FIRM
agencje reklamowe pkt domy mediowe pkt
DDB Warszawa 18 MEC 41
Publicis 16 Mediacom Warszawa 25
BBDO Warszawa 14 Carat 21
PZL; Young & Rubicam Poland 13 Maxus 13
Red8 Advertising 12 PHD Media Direction 12
Euro RSCG Poland; Ogilvy 11 Mindshare; OMD 11
Draft FCB + Ad Fabrika; OS3 multimedia 10 Media Direction OMD; Universal McCann 10
Heureka Huge Idea; Los Mejores; Pride and Glory Huge Idea 8 Starcom 9
180heartbeats + Jung v. Matt 6 ZenithOptimedia Group 6
303; S4; Digit-Art; Effectica; G7; Hypermedia Isobar; K2; Ostryga; Saatchi & Saatchi; Up; Walk PR 5 BPN; Media Concept; Starlink 5
Addapter; Fat Baby; McCann Warsaw; Performance Media; Socializer; Testardo Gram (Grey Group) 3 Initiative 4
Brain; Eura 7; Heads Advertising; JWT Warszawa; Legend Group; Telescope; TippingPoint; V&P 1 Easymedia; PanMedia Western 1


Ogółem do tegorocznej edycji Effie zgłoszono 145 kampanii reklamowych, a nominowanych zostało 56. Wszystkie projekty oceniło 85-osobowe jury złożone z: pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, którego przewodniczącym był Grzegorz Wójcik, dyrektor ds. korporacyjnych MIH Internet Europe. Nagrody zostały wręczone podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim w Warszawie.

ZŁOTE EFFIE
KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Red8 Advertising, PHD Media Direction, Carlsberg Polska Carlsberg Polska Najlepsza nagroda po robocie Harnaś
PZL, Maxus, Alior Bank Alior Bank Alior Bank. Wyższa kultura bankowości Alior Bank
KATEGORIA: E-COMMERCE / E-SERVICES / M-COMMERCE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Publicis, Mindshare, Presspublica Presspublica „Inaczej pisane” Uważam Rze
 
SREBRNE EFFIE
KATEGORIA: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
MEC, Draft FCB + AD Fabrika Nivea Polska Nivea Invisible Nivea Invisible
KATEGORIA: BANKOWOŚĆ
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
DDB Warszawa, Universal McCann, OS3 multimedia PKO Bank Polski Kampania repozycjonująca markę  PKO Bank Polski
BPN, Kruk, Effectica Agencja Reklamowa Kruk Pomagamy spłacać długi Kruk
KATEGORIA: E-COMMERCE / E-SERVICES / M-COMMERCE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
180heartbeats + Jung v. Matt, Starcom Tablica  Sprzedawaj po sąsiedzku Tablica.pl
KATEGORIA: KAMPANIE DOT. EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Saatchi & Saatchi/Saatchi & Saatchi Digital, Walk PR Polski Czerwony Krzyż Życie to nie facebook Edukacja i profilaktyka w zakresie zakażeń wirusem HIV
MEC, Draft FCB + AD Fabrika Nivea Polska 100 placów zabaw na 100 lat Nivea 100 placów zabaw na 100 lat Nivea
BBDO Warszawa, Media Direction OMD Ministerstwo Trans-portu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Zapnij Pasy. Włącz Myślenie. Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym
KATEGORIA: LAUNCH
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
S4, MEC PPF Hasco-Lek BluMAG jedyny z pełną dawką magnezu BluMAG jedyny
KATEGORIA: LEKI
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Publicis, ZenithOptimedia Group Sanofi-Aventis Wzorki No-Spa 
Euro RSCG Poland, Media Concept Teva Pharmaceuticals Polska Puste miejsce Prostalong
G7, Polpharma Polpharma Bryły Pyralgina
KATEGORIA: LIMITED BUDGET
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
OS3 multimedia, Universal McCann, Ostryga Hasbro Polska Narodowe głosowanie na planszę Monopoly Polska Monopoly
KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
MediaCom Warszawa, Young & Rubicam Poland, Heureka Huge Idea, Los Mejores Żywiec Zdrój Moje silne drzewo/Po stronie natury Żywiec Zdrój
KATEGORIA: MEDIA
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
The Walt Disney Company Polska, Carat, Hypermedia Isobar The Walt Disney Company Polska Premiera filmu “Fineasz i Ferb: Podróż w 2-gim wymiarze” w Disney XD Fineasz i Ferb: Podróż w 2-gim wymiarze
MEC, Digit-Art Wydawnictwo Bauer Świat Wiedzy  Świat Wiedzy 
KATEGORIA: MEDIA IDEA
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
MediaCom Warszawa, Young & Rubicam Poland  Danone Danio Kamuflaż Danio
KATEGORIA: NAPOJE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Agencja 303 Grupa Maspex 75 lat Tymbark Tymbark
Up CEDC International  Wódki takie jak kiedyś Wódki Soplica
KATEGORIA: PROMOCJA MIEJSC I WYDARZEŃ ORAZ SPONSORING KULTURY I SPORTU
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Carat Forum Film / Walt Disney Company Polska Auta 2 Film kinowy - Auta 2
KATEGORIA: RETAIL
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
MEC, Ogilvy Biedronka Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową Biedronka
Euro RSCG Poland, MEC IKEA Retail IKEA 50 lat w Polsce Wyposażenie wnętrz
KATEGORIA: RETAIL
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
DDB Warszawa, Pride and Glory Huge Idea, Carat Philips Polska Pełna gotowość na każdym froncie Philips Grooming
KATEGORIA: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
K2, Starlink PZU Pakiet Młodzi Kierowcy PZU
KATEGORIA: USŁUGI
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
DDB Warszawa, OMD McDonald's Dociekliwi McDonald’s
KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
BBDO Warszawa, Media Direction OMD Frito Lay Poland Wymyśl Nowy Smak Lay's! Lay's (podstawowa linia produktowa - Lay's płaskie)
 
BRĄZOWE EFFIE
KATEGORIA: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
BBDO Warszawa, MediaCom Warszawa MARS Polska Launch wariantu Whiskas Delice Whiskas
MediaCom Warszawa Procter and Gamble DS Polska  Jak brzmi prawdziwa męskość Dezodoranty Old Spice Bahamas
KATEGORIA: BANKOWOŚĆ
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
OMD, Addapter Polbank Zmienność Elastyczny Kredyt Hipoteczny
KATEGORIA: DIGITAL
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Getin Noble Bank Getin Noble Bank Getin Online Getin Online
KATEGORIA: E-COMMERCE / E-SERVICES / M-COMMERCE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Performance Media Megastore Kupuj w najniższej cenie! Sklep megastore.pl
KATEGORIA: LAUNCH
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Carat, Socializer Mattel Poland Wprowadzenie na rynek marki Monster High Monster High
KATEGORIA: LIMITED BUDGET
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Initiative Media BMW Vertriebs GmbH Żyj Mini Mini
KATEGORIA: MEDIA IDEA
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
MEC Nestlé Polska Le Bobo – kot fotograf, kot jako medium! Friskies Dry Cat
KATEGORIA: NAPOJE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
MEC, McCann Warsaw Nestlé Polska Rozmowy Nescafé Sensazione Creme
KATEGORIA: ŚRODKI TRWAŁE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
DDB Warszawa, Pride and Glory Huge Idea, Carat Philips Polska Pokochaj Swoje Włosy Philips Haircare
Publicis, OMD Renault Polska Lojalni klienci Renault
KATEGORIA: TELEKOMUNIKACJA
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
MediaCom Warszawa, Testardo Gram w ramach Grey Group Play Testuj Smartfona Play
KATEGORIA: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Ogilvy, Mindshare MetLife Amplico Dla nas żadna ludzka sprawa nie jest mała MetLife Amplico
KATEGORIA: USŁUGI
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Fat Baby, Starcom Rainbow Tours Taryfy 2011 Rainbow Tours
KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
Ogilvy, MediaCom Warszawa Bahlsen Polska Hit powoduje imprezy Hit

Dołącz do dyskusji: Effie 2012 bez Grand Prix. Najwięcej nagród dla MEC, Mediacomu, Caratu i DDB

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek Roszkowski
Najlepszą kampanią w zeszłym roku była promocja Frugo. Promocja odbyła się prawie bez tradycyjnych mediów (niewielkie kampanii outdoorowe), i bazowała przede wszystkim na działaniach social media. Jeżeli tak spektakularna kampania (uzyskania w 10 miesięcy ponad 60% udziałów rynkowych) nie została dostrzeżona przez branżę reklamową to doskonale pokazuje jakie znaczenie w umysłach reklamodawców ma social media marketing :(
0 0
odpowiedź
User
Maciej Pichlak
Jarek bez przesady, 60% czego... z reszta frugo takze moglo zostac zgloszone przez autorow sukcesu. A w kategorii digital zgloszono chyba jedna nominacje, nie mam pytan.
0 0
odpowiedź
User
Konrad Telakowiec
Zobaczycie... cyfrowi i social Wam jeszcze pokażą... a tym czasem pobawcie się zasięgami, oglądalnością i pseudo-zaangażowaniem mierzonym na "grupie badawczej"... ilość spojrzeń i akcji mierzona i znana z imienia, nazwiska, przyzwyczajeń, trasy spaceru czy drogi do pracy i na zakupy etc. dostępna w czasie rzeczywistym gdy jest w miejscu zakupów jest już w zasięgu ręki - ich ręki czyli smartfona.... żeby branża reklamowa nauczyła się to wykorzystywać... czego sobie i Wam życzę ;)
0 0
odpowiedź