"Echo Miasta" zaoferuje pakiety z wydawcami prasy regionalnej
Na skutek upadku Domu Prasy Regionalnej Mediatak, wydawca "Echa Miasta" Spółka Media4mat, podjęła decyzję dotycząca inwestycji w rozwój działu sprzedaży agencyjnej. Chce zaoferować wspólne pakiety z dziennikiem "Polska" i Mediami Regionalnymi.
Jest miejsce na więcej podmiotów na rynku - powiedział wczoraj Rafał Wiśniewski, koordynator projektu prasowego Media4mat, z którym ukazujące się w siedmiu największych aglomeracjach Polski "Echo Miasta", właśnie nawiązało współpracę.
Wiśniewskim ma doświadczenie w pracy w domach mediowych (Optimedia, Zenith Media oraz Pan Media Western). Był też dyrektorem biura reklamy i ogłoszeń "Super Expressu".
"Echo Miasta" zamierza zaoferować wspólne pakiety reklamowe z
"Polską", wydawaną przez Polskapresse oraz z Mediami Regionalnymi.
Powołano już dział sprzedaży, którym kieruje Darek Letkiewicz,
wcześniej specjalista ds. reklamy w warszawskim Radiu Kolor.
- W chwili obecnej znajdują się w nim dwie osoby. Jesteśmy w
trakcie rekrutacji i w dziale sprzedaży będzie pracować pięć osób -
mówi Letkiewicz.
W planach jest nie tylko tworzenie pakietów z tytułami regionalnymi. Gazeta zamierza zaoferować współpracę tygodnikom oraz miesięcznikom.
- Jest to odpowiedź na postępującą fragmentaryzację rynku
reklamy oraz konieczność dostosowania oferty do konkretnych potrzeb
i oczekiwań agencji oraz klientów - dodaje Rafał Wiśniewski.
Wiśniewski wykonał "Echu Miasta" badania, z których wynika, że
gazetę czytają mieszkańcy miast powyżej 200 tys. osób, aktywni
zawodowo i uczący się, w przedziale wiekowym 20-49 lat. Obecnie
strona reklamy w czwartkowym magazynie "Echa" wynosi 60 tys.
zł.
Bezpłatna gazeta "Echo Miasta" ukazuje się dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i czwartki w siedmiu największych aglomeracjach Polski (Warszawa, aglomeracja katowicka, Kraków, Wrocław, Poznań, Trójmiasto i Łódź). Czwartkowe wydanie wzbogacone jest magazynem, gdzie znajdują się praktyczne informacje na nadchodzący weekend. "Echo Miasta" od zeszłego roku zmieniło charakter z tabloidu na miejską gazetę ogłoszeniową. Gazeta rok 2007 zakończyła wzrostem przychodów o 34 proc.
- Średnie miesięczne wpływy na jedno wydanie wyniosły ponad 405 tysięcy złotych - powiedział Krzysztof Druszcz, dyrektor marketingu Media4mat.
Przychody w roku ubiegłym wyniosły 39,4 mln zł. Prognoza na 2008 rok przewiduje uzyskanie przychodu w granicach 58 mln zł.
Dołącz do dyskusji: "Echo Miasta" zaoferuje pakiety z wydawcami prasy regionalnej