SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

E-tygodniki opinii: „Wprost” i „TP” w dół, „Gazeta Polska” i „Gość” mocno w górę

Wśród serwisów tygodników opinii zdecydowanie najpopularniejszy jest Newsweek.pl. W skali roku spore spadki odwiedzalności zanotowały strony „Wprost” i „Tygodnik Powszechny”, za to bardzo duże wzrosty - witryny „Gazety Polskiej” i „Gościa Niedzielnego”.

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że serwis „Newsweeka Polska” ma zarówno najwięcej użytkowników, jak i odsłon. Przy czym pod tym drugim względem niewiele gorsza jest witryna „Polityki”, której użytkownicy wykonują średnio najwięcej odsłon. Na obu tych stronach, podobnie jak na Wprost.pl, zamieszczane są nie tylko teksty z papierowych wydań tygodników, lecz również inne artykuły, newsy i blogi dziennikarzy. Na Newsweek.pl teksty „z papieru” trafiają na bieżąco, na Polityka.pl - z pewnym opóźnieniem, natomiast na Wprost.pl zamieszczane są tylko „zajawki” artykułów, a za całe trzeba płacić.

>>> Tygodniki opinii: „Polityka” z najlepszym serwisem

Serwisy tygodników opinii w październiku 2011 (Megapanel PBI/Gemius)
serwis real users odsłony zasięg
newsweek.pl 637 184 4 929 573 3,36%
wprost.pl 458 916 2 311 233 2,42%
polityka.pl 447 890 4 026 350 2,36%
tygodnik.onet.pl 191 376 1 353 349 1,01%
gazetapolska.pl 170 361 - 0,90%
uwazamrze.pl 87 435 - 0,46%
gosc.pl 85 194 680 321 0,45%


W skali roku największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły strony „Gazety Polskiej” i „Gościa Niedzielnego”. Przy czym o ile papierowe wydania tych tytułów są w czołówce sprzedaży tygodników opinii, o tyle ich serwisy internetowe znajdują się na końcu zestawienia. Również stosunkowo niewielu użytkowników ma witryna „Uważam Rze”, przy czym na niej znajdują się tylko początkowe części artykułów z tego tygodnika, które w całości są dostępne za opłatą.

>>> Sprzedaż tygodników opinii” „Gość Niedzielny” liderem, „Przekrój” poniżej 30 tys. egz.

Z kolei największe spadki odwiedzalności rok po roku zanotowały działająca w ramach portalu Onet.pl strona „Tygodnika Powszechnego”, która straciła ok. 95 tys. użytkowników i ponad 300 tys. odsłon, oraz serwis „Wprost” - 70 tys. użytkowników i 125 tys. odsłon.

W zestawieniu nie znalazły się witryny „Przekroju” i „Przeglądu”. Przekroj.pl od prawie roku jest w całości odpłatny, a w październiku zanotował 106 tys. odsłon. Natomiast Przeglad-tygodnik.pl miał tak niską odwiedzalność, że nie została ona uwzględniona w Megapanelu.

Serwisy tygodników opinii rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis październik 2011 październik 2010
real users odsłony real users odsłony
newsweek.pl 637 184 4 929 573 659 002 3 265 717
wprost.pl 458 916 2 311 233 530 203 2 436 580
polityka.pl 447 890 4 026 350 436 600 3 572 981
tygodnik.onet.pl 191 376 1 353 349 285 407 1 668 407
gazetapolska.pl 170 361 - 51 752 -
uwazamrze.pl 87 435 - - -
gosc.pl 85 194 680 321 - 21 703


 

Dołącz do dyskusji: E-tygodniki opinii: „Wprost” i „TP” w dół, „Gazeta Polska” i „Gość” mocno w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Astropolis
Odkąd w Onecie nie ma Jaśka Latały to Tygodnik Powszechny leci na łeb. A szkoda... M. Lech - obudź się! Do roboty!
0 0
odpowiedź