E-mailowa obsługa klienta zawodzi
Poczta e-mail jest najsłabszym kanałem obsługi klienta w Wielkiej Brytanii.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Transversal, będącej dostawcą rozwiązań obsługi klienta. Transversal przeanalizował 100 czołowych brytyjskich firm z różnych branż pod kątem ich zdolności do odpowiadania na pytania klientów przez telefon, stronę internetową lub pocztę e-mail.
Okazało się, że tylko na 46 procent pytań zadanych drogą mailową uzyskano właściwe odpowiedzi, podczas gdy 28 procent firm nie udzieliło żadnych odpowiedzi - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
Przeciętny czas odpowiedzi na pytanie zadane poprzez pocztę e-mail wyniósł aż 46 godzin. To znaczące pogorszenie w porównaniu z 2006 rokiem, kiedy na odpowiedzi trzeba było czekać średnio 33 godziny.
Dla porównania, na pytania zadawane poprzez stronę internetową, firmy potrafiły właściwie odpowiedzieć w 50 procentach przypadków, a w przypadku 55 procent pytań zadawanych drogą telefoniczną, na odpowiedź nie trzeba było czekać dłużej niż dwie minuty.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: E-mailowa obsługa klienta zawodzi