SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Dzień dobry TVN” wygrywa z “Pytaniem na śniadanie”

“Dzień dobry TVN” w pierwszych tygodniach jesiennego sezonu miało większą oglądalność niż  “Pytanie na śniadanie” TVP 2. Oba programy straciły widzów, jednak to magazyn Dwójki zanotował większy spadek. Traci też “Kawa czy herbata?”.

“Dzień Dobry TVN” w dni powszednie w okresie od 5 września do 7 października br. śledziło średnio 513 tys. osób, co dawało TVN 16,93  proc. udziału w grupie 4+ i 19,61 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Program stracił 3 proc. widzów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, gdy gromadził przed ekranami telewizorów 529 tys. oglądających. Trzeba też dodać, że udział “DD TVN” jest teraz wyższy niż rok wcześniej - wynosił wtedy odpowiednio 16,02 proc. i 17,99 proc.

Z kolei nadawane w Dwójce “Pytanie na śniadanie” zanotowało na początku aktualnego sezonu średnią oglądalność na poziomie 415 tys. widzów. Udział TVP 2 w czasie emisji magazynu wyniósł 13,72 proc. w 4+ i 10,69 proc. w 16-49.  Widownia morning show spadła o 12 proc. Rok temu wynosiła ona średnio 470 tys., a jego udział to było odpowiednio 14,27 proc. i 12,64 proc.

>>> Oglądalność programów śniadaniowych w sezonie 2010/2011

Od września br. TVP 2 zmieniła jednak formułę piątkowego wydania, które ma innych prowadzących i poświęcone jest głównie kulturze. Same piątkowe odcinki miały średnio 345 tys. widzów przy udziale na poziomie 11,08 proc. w 4+ i 7,58 proc. w 16-49.

  Wszyscy 4+ 16-49
  Stacja Okres AMR SHR % SHR %
DZIEN DOBRY TVN TVN 06-09-2010 - 08-10-2010 528 483 16,02% 17,99%
05-09-2011 - 07-10-2011 512 780 16,93% 19,61%
 
PYTANIE NA SNIADANIE TVP2 06-09-2010 - 08-10-2010 470 119 14,27% 12,64%
05-09-2011 - 07-10-2011 414 458 13,72% 10,69%


Dane telemetryczne pokazują, że “Dzień dobry TVN” ma młodszą widownię niż “Pytanie na śniadanie”. Morning show TVN przyciąga głównie widzów z miast i z wykształceniem średnim i wyższym, natomiast poranny program TVP 2 śledzą najchętniej osoby ze wsi i mniejszych i średnich miast oraz ludzie z wykształceniem podstawowym i średnim. 

    Dzień dobry TVN Pytanie na śniadanie
ADH % AFF ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 21,97% 46 28,94% 60
Kobiety 78,03% 151 71,06% 137
Wiek  4-9 1,87% 31 1,91% 32
 10-15 0,83% 12 0,84% 12
16 - 19 1,75% 31 1,09% 19
20 - 24 4,13% 51 3,03% 38
25 - 29 11,84% 133 5,92% 67
30 - 34 12,18% 148 8,44% 103
35 - 39 7,53% 104 4,15% 58
40 - 44 6,42% 100 6,49% 101
45 - 49 5,11% 73 6,41% 92
50 - 54 9,43% 116 15,61% 192
55 - 59 11,05% 144 9,57% 125
60+ 27,86% 140 36,55% 184
Wlk. miasta Wieś 21,75% 56 43,21% 111
< 50 tys. 28,68% 119 26,85% 112
50-100 tys. 9,26% 108 5,55% 65
100-200 tys. 13,78% 171 8,71% 108
> 200 tys. 26,53% 131 15,67% 77
Zawód Top management 8,33% 102 5,16% 63
Pracownicy średniego szczebla 22,78% 154 12,33% 84
Pracownicy fizyczni i rolnicy 14,03% 70 14,02% 70
Emeryci 37,05% 146 51,47% 203
Inni 17,81% 56 17,02% 53
Wykształcenie Podstawowe 38,72% 85 54,69% 120
Średnie 42,81% 145 32,65% 110
Wyższe 15,78% 131 9,92% 83
Inne 2,69% 21 2,74% 21


Z kolei emitowaną w TVP 1 “Kawę czy herbatę?” na początku sezonu jesiennego w dni powszednie śledziło 404 tys. widzów, co dało TVP 1 23,18 proc. w grupie 4+ i 18,32 proc. w 16-49. Rok wcześniej widownia tej telewizji śniadaniowej wyniosła 422 tys. osób. 

  Stacja Okres Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
KAWA CZY HERBATA TVP1 06-09-2010 - 08-10-2010 422 145 24,10% 19,31%
05-09-2011 - 07-10-2011 404 283 23,18% 18,32%

 

    ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 35,94% 75
Kobiety 64,06% 124
Wiek  4-9 1,21% 20
 10-15 1,57% 23
16 - 19 1,43% 25
20 - 24 2,55% 32
25 - 29 4,93% 55
30 - 34 4,97% 60
35 - 39 4,89% 68
40 - 44 7,46% 116
45 - 49 6,98% 100
50 - 54 9,35% 115
55 - 59 13,94% 182
60+ 40,71% 205
Wlk. miasta Wieś 39,12% 100
< 50 tys. 25,64% 106
50-100 tys. 10,99% 128
100-200 tys. 8,71% 108
> 200 tys. 15,55% 77
Zawód Top management 8,95% 108
Pracownicy średniego szczebla 14,47% 98
Pracownicy fizyczni i rolnicy 12,49% 62
Emeryci 51,90% 205
Inni 12,19% 39
Wykształcenie Podstawowe 53,00% 116
Średnie 31,14% 105
Wyższe 13,07% 110
Inne 2,78% 22


 

Dołącz do dyskusji: “Dzień dobry TVN” wygrywa z “Pytaniem na śniadanie”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lajkonik
kiedyś oglądałem Pytanie...., ale odkąd stał się Pegazem to śledze DDTVN
20 12
odpowiedź
User
Obserwator
nic nadzwyczajnego. widownia TVP wymiera. w sposób naturalny. amatorom z Woronicza niedługo zabraknie dziadków i babć. tylko co wtedy?
0 0
odpowiedź
User
moja opinia
Masz dużo racji - obserwator - wskazując profil widza tych wszystkich śmieci od lat propagowanych przez TVP (...) Kto tak naprawdę ogląda te głupoty na TVP1, TVP2 i TVP Info - właśnie przede wszystkim ta grupa widzów oraz osoby, które też kojarzą tylko te żałosne stacje telewizyjne. Dzięki temu cała TVP - może nadal się cieszyć, że nadal cieszy się dużą popularnością i propagować cały czas te swoje wszystkie totalne głupoty programowe.
0 0
odpowiedź