„Dzień dobry TVN” najchętniej oglądanym programem śniadaniowym w 2016 roku
W 2016 roku największą oglądalność spośród programów śniadaniowych miało „Dzień dobry TVN”. Magazyn ten zanotował jednak spadek widowni, podobnie jak konkurencyjne „Pytanie na śniadanie”.
Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w 2016 roku średnia oglądalność magazynu „Dzień dobry TVN” (emisja w TVN od poniedziałku do soboty o godz. 8.00 i w niedziele o 8.30) wyniosła 534 tys. osób przy 11,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Program miał o 28 tys. widzów mniej niż rok wcześniej (wówczas w soboty zaczynał się on o 8.30).
Drugie miejsce należało do konkurencyjnego „Pytania na śniadanie” TVP2 (emisja od poniedziałku do soboty o 8.00, a od 16 stycznia ub.r. sobotnie wydania pokazywane są o 7.30), które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 380 tys. osób, co przełożyło się na 8,87 proc. udziału. Rok wcześniej magazyn Dwójki śledziło 389 tys. widzów przy udziale wynoszącym też 8,87 proc. (był on pokazywany od poniedziałku do soboty o 8.00).
Trzeci był magazyn „Nowy dzień”, który pokazywany jest w Polsacie codziennie o godz. 6.00. W ub.r. jego widownia wyniosła 287 tys. osób, a jego udział wyniósł 13,63 proc. (najwyższy spośród wszystkich analizowanych programów). Program ten względem analogicznego okresu ub.r. zyskał 32 tys. widzów.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
||||
Tytuł |
Stacja |
2015 |
2016 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
||
DZIEŃ DOBRY TVN |
TVN |
561 443 |
11,54% |
533 842 |
11,09% |
PYTANIE NA ŚNIADANIE |
TVP2 |
388 877 |
8,87% |
380 206 |
8,87% |
NOWY DZIEŃ |
Polsat |
255 644 |
12,12% |
287 497 |
13,63% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 będący liderem „Dzień dobry TVN” stracił 10 tys. do 259 tys. widzów. Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Nowy dzień” (wzrost o 8 tys. do 132 tys. oglądających), który wyprzedził „Pytanie na śniadanie” (spadek o 7 tys. do 121 tys.).
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 16-49 |
||||
Tytuł |
Stacja |
2015 |
2016 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
||
DZIEŃ DOBRY TVN |
TVN |
269 441 |
14,49% |
259 117 |
14,31% |
NOWY DZIEŃ |
Polsat |
123 584 |
15,56% |
131 931 |
17,06% |
PYTANIE NA ŚNIADANIE |
TVP2 |
128 774 |
7,75% |
121 425 |
7,66% |
Dane oglądalności magazynów śniadaniowych w grupie wiekowej 16-59.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 16-59 |
||||
Tytuł |
Stacja |
2015 |
2016 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
||
DZIEŃ DOBRY TVN |
TVN |
375 953 |
13,65% |
352 155 |
13,08% |
PYTANIE NA ŚNIADANIE |
TVP2 |
204 964 |
8,38% |
200 855 |
8,54% |
NOWY DZIEŃ |
Polsat |
177 640 |
14,37% |
185 370 |
15,55% |
Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” najchętniej oglądanym programem śniadaniowym w 2016 roku