Dzieci widzą za dużo reklam alkoholu
W amerykańskiej telewizji pojawia się coraz więcej reklam alkoholu.
Z badania przeprowadzonego przez Georgetown University's Center on Alcohol Marketing and Youth (CAMY) wynika, że na widok tego typu reklam, szczególnie w programach sieci kablowych, coraz częściej narażani są młodzi ludzie - informuje serwis MediaPost Publications.
W przypadku osób w wieku od 12 do 20 lat liczba telewizyjnych reklam alkoholu jakich byli świadkami w latach 2001 - 2007 wzrosła o blisko 40 procent. Dodatkowo poziom narażenia na tego typu reklamy wśród młodych ludzi jest obecnie najwyższy od 2001 roku, kiedy CAMY zaczęła monitorować rynek.
Głównym problemem jest tutaj telewizja kablowa. W ubiegłym roku blisko 2/3 reklam alkoholu, których ponad 30 procent widzów stanowili młodzi odbiorcy, zostało wyemitowanych w stacjach kablowych.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Dzieci widzą za dużo reklam alkoholu