Dynamiczny wzrost Cyfrowego Polsatu w III kw. br.
Przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły w trzecim kwartale 2008 roku o 46 proc. do 291 mln zł. Operator ma w tej chwili 2,4 mln abonentów.
Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu, powiedział wczoraj, że od 6 maja br., czyli od momentu debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych, WIG spadł o ponad 40 proc., zaś cena akcji Cyfrowego Polsatu wzrosła o 8 proc.
Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu na koniec września 2008 r. wynosi 2,4 mln osób. - Oznacza to, że od 30 września 2007 roku do 30 września 2008 roku pozyskaliśmy 707 tys. abonentów - powiedział Libicki.
ARPU Pakietu Familijnego wzrosło o 6 proc. do 40,3 zł z 38 zł w III kw. 2007 r. Było to możliwe dzięki wzrostu penetracji dodatkowo płatnych pakietów zawierających HBO oraz dzięki wzrostu ceny Pakietu Familijnego.
Przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły o 46 proc. do 291 mln zł z 199 mln zł w III kw. 2007 r. EBITDA wzrosła o 73 proc. do 109 mln zł, a marża EBITDA osiągnęła poziom 37,6 proc. w porównaniu do 31,8 proc. w III kw. 2007 r. Zysk netto wzrósł o 86 proc. do 84 mln zł, a marża zysku netto osiągnęła poziom 29 proc. w porównaniu do 23 proc. w III kw. 2007 r.
- Uważam, że spowolnienie gospodarcze nie będzie miało wpływu na wyniki Cyfrowego Polsatu w kolejnych kwartałach. Polacy są jedna z najchętniej sięgających po telewizję nacji w Europie. W przypadku kryzysu, ludzie zaczynają rezygnować z droższych rozrywek, które często wiążą się z wyjściem z domu - komentował prezes.
Libicki powiedział, że sprzedaż w IV kwartale roku często wynosi niemal tyle, co w trzech pierwszych. Z kolei liczba odłączeń w całym roku dla Cyfrowego Polsatu waha się w granicach 200 tys. abonentów.
- Nie widzę powodu, dlaczego Polska w najbliższych latach nie miałaby osiągnąć poziomu 75 proc. gospodarstw domowych, posiadających dostęp do płatnej telewizji.
Taki poziom jest w tej chwili w Rumunii (w krajach Europy Zachodniej wynosi on ok. 90 proc.). W Polsce poziom ten wynosi ok. 60 proc.
Do osiągnięć biznesowych w III kwartale zaliczono: sprzedaż 59 tys. własnych dekoderów, wprowadzenie nowej oferty Mini Max i uruchomienie usługi telekomunikacyjne MVNO (8 września br.) - jej wyniki nie są jeszcze jawne.
Dołącz do dyskusji: Dynamiczny wzrost Cyfrowego Polsatu w III kw. br.