SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dynamiczny wzrost branży reklamy zewnętrznej

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaprezentowała dane dotyczące wielkości sprzedaży naszej branży w pierwszym kwartale 2005 roku.

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku sumę: 94.854.693,00 zł i była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004. W stosunku do pierwszego kwartału roku 2003 wzrost ten wyniósł blisko 70 procent.

Dominujące sektory w pierwszym kwartale 2005 roku:

1. Sprzedaż    17,45%
2. Rozrywka/Kultura   17,33%
3. Telekomunikacja   16,92%
4. Motoryzacja/Transport  14,24%
5. Żywność    13,29%

Wraz z sektorem "Finanse/Marketing" (5,45%) stanowią one blisko 85% rynku reklamy zewnętrznej. Pierwsza piątka sektorów pozostaje niezmienna od dwóch latach. Występują natomiast przetasowania na poszczególnych miejscach.

Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wygląda następująco:

1. Sieci handlowe, hipermarkety, galerie handlowe 13,92%
2. Systemy telefonii komórkowej   12,17%
3. Samochody      10,29%
4. Gazety codzienne       6,39%
5. Magazyny        5,89%

Uwagę zwraca znaczący procentowy wzrost wydatków na reklamę samochodów. Udział reklamy samochodów w stosunku do tego samego okresu roku 2004 powiększył się dwukrotnie.

  2003 2004 2005 (I kw.)
sprzedaż 18,77% 18,12% 17,45%
rozrywka/kultura 19,40% 17,62% 17,33%
telekomunikacja 17,24% 16,33% 16,92%
motoryzacja/transport 8,17% 8,62% 14,24%
żywność 16,14% 16,21% 13,29%
  2003 2004 2005 (I kw.)
sieć handlowa 16,05% 15,57% 13,92%
telefonia komórkowa 11,22% 12,38% 12,17%
samochody 5,36% 6,70% 10,29%
gazety codzienne 8,20% 4,46% 6,39%
magazyny 1,67% 5,37% 5,89%
       
       
2003 (I kw.) 2004 (I kw.) 2005 (I kw.)
wartość sprzedaży 55 873 924,00 zł 70 600 555,00 zł 94 854 693,00 zł
wzrost sprzedaży w % 100,00% 126,36% 169,77%

Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Business Consulting.

Dołącz do dyskusji: Dynamiczny wzrost branży reklamy zewnętrznej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl