Dwójka bez kolejnego formatu, ale szykuje nowości
Kulinarny show "Smaczne Go!" prowadzony przez Olgę Bończyk to kolejny format, który nie wróci w jesiennej ramówce TVP 2. Z anteny Dwójki spadają już w sumie cztery programy rozrywkowe. Jesienią mają zastąpić je zupełnie nowe formaty.
- Powodem decyzji o zdjęciu "Smaczne Go!" jest zamiar poważnego przebudowania sobotniej ramówki TVP 2 i w jej nowym kształcie nie ma już miejsca dla tego programu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Burdek, wicedyrektor Dwójki odpowiedzialny za rozrywkę.
Produkowany na licencji BBC show emitowany był w TVP 2 od marca 2007 roku. Wiosną tego roku 12 jego premierowych odcinków (ostatni nadano 24 maja) przyciągnęło przed ekrany średnio 1,38 mln widzów, co dało stacji 18,76 proc. udziału w grupie 4+ i 15,87 proc. w 16-49. Rok wcześniej w analogicznym okresie show cieszył się większą oglądalnością - miał 1,73 mln widzów przy udziałach na poziomie 24,06 proc. i 21,17 proc. W czasie emisji "Smaczne Go!" lepiej od Dwójki radziła sobie tylko Jedynka - wybierało ją 1,47 mln oglądających. Za TVP 2 były natomiast obie czołowe stacje komercyjne (szczegóły na dole).
"Smaczne Go!" to czwarty z rozrywkowych formatów, który nie wróci jesienią do TVP 2. Jak już informowaliśmy, nie pojawią się także nowe odcinki "Dużych dzieci", "Podróży z żartem" i show "Europa da się lubić". Powodem zdjęcia wszystkich programów były niezadowalające wyniki ich oglądalności.
Wiele wskazuje na to, że nie będzie także kolejnej edycji widowiska "Gwiazdy tańczą na lodzie", ale Jarosław Burdek wyjaśnia, że nie ma jeszcze ostatecznej decyzji w tej sprawie. - Jesteśmy w trakcie bardzo szczegółowej analizy wyników tego programu i jego potencjału na przyszłość - mówi nam.
Miejsce usuniętych formatów mają zając nowe. Oprócz turnieju przygodowego "Fort Boyard" w ramówce Dwójki pojawić się ma także m.in. program, w którym rywalizować będą amatorskie chóry (jego produkcją zajmie się albo Rochstar albo firma Okiła Khamidova) oraz amerykański teleturniej z udziałem ojców i ich dzieci "My Dad Is Better Than Your Dad" (jego producentem ma być Mastiff Media Polska).
- Aktualnie analizujemy wiele formatów i projektów programowych, wśród nich rzeczywiście są zarówno "Bitwa chórów" jak i "My Dad...", ale ostatecznych decyzji jeszcze nie podjęliśmy - tłumaczy nam Burdek.
Jesienią TVP 2 pokaże także program prowadzony i produkowany przez Monikę Richardson oraz polskie seriale sensacyjne "Trzeci oficer" i "Cichociemni" (ten ostatni ma mieć nieco inny tytuł).
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
24-05-2008 | 991 845 | 15,86% | 12,43% |
17-05-2008 | 1 049 286 | 18,90% | 13,94% |
10-05-2008 | 990 288 | 18,97% | 16,27% |
03-05-2008 | 1 567 882 | 18,07% | 16,63% |
26-04-2008 | 1 109 836 | 19,59% | 17,00% |
19-04-2008 | 1 544 602 | 19,50% | 15,90% |
12-04-2008 | 1 542 144 | 18,51% | 15,05% |
05-04-2008 | 1 403 095 | 19,33% | 18,16% |
29-03-2008 | 1 991 213 | 24,19% | 21,38% |
22-03-2008 | 1 494 783 | 15,12% | 13,01% |
15-03-2008 | 1 409 869 | 18,49% | 14,18% |
08-03-2008 | 1 514 655 | 19,14% | 16,41% |
średnia | 1 383 904 | 18,76% | 15,87% |
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 | 1 467 720 | 19,90% |
TVP 2 - Smaczne Go! | 1 383 904 | 18,76% |
TVN | 983 543 | 13,33% |
Polsat | 896 972 | 12,16% |
Wpływy reklamowe w zł | Czas trwania reklam przy programie | Liczba nadanych spotów |
1 509 550 | 01:09:03 | 197 |
Dane cennikowe netto bez rabatów |
Wszystkie dane zostały przygotowane dla Wirtualnemedia.pl przez AGB Nielsen Media Research.
Dołącz do dyskusji: Dwójka bez kolejnego formatu, ale szykuje nowości