SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dwie trzecie nastolatków włamuje się na konta znajomych w serwisach społecznościowych

67 proc. młodych internautów przyznaje, że co najmniej raz próbowało włamać się na konta swoich znajomych w serwisach społecznościowych lub komunikatorach - wynika z ankiety firmy Panda Security. Z kolei 17 proc. nastolatków wie, gdzie znaleźć w sieci narzędzia hakerskie.

67 proc. internautów w wieku 15-18 lat przyznaje, że co najmniej raz próbowało włamać się na konta swoich znajomych w serwisach społecznościowych i komunikatorach - wynika z ankiety firmy Panda Security. Z kolei co piąty młody użytkownik sieci upowszechnił w niej bez zgody swoich przyjaciół kompromitujące ich zdjęcia.

17 proc. ankietowanych zadeklarowało, że wie, gdzie w internecie znaleźć narzędzia hakerskie. 30% z tej grupy przyznało, że przynajmniej raz próbowało nielegalnych działań w sieci, w większości (86 proc. wskazań) robiąc to z ciekawości. - Odkryliśmy przypadki młodych internautów, którzy wykorzystując trojany szpiegowali znajomych, włamywali się na szkolne serwery, aby skopiować materiały egzaminacyjne albo wykradali tożsamości swoich przyjaciół z kont społecznościowych - dodaje Luis Corrons, dyrektor techniczny PandaLabs.

Internauci w wieku 15-18 lat korzystają z sieci średnio przez 18,5 godziny tygodniowo, jedną trzecią tego czasu przeznaczając na naukę, a dwie trzecie na rozrywkę - najczęściej gry on-line, oglądanie filmów, słuchanie muzyki i czatowanie ze znajomymi.

Badanie zostało przeprowadzone przez Panda Security na reprezentatywnej grupie internautów w wieku 15-18 lat. Ankiety wysyłane mailowo wypełniło 4091 osób z całego świata.

Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie nastolatków włamuje się na konta znajomych w serwisach społecznościowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl