Dwa domy mediowe w walce o budżet BMW
Firma BMW potwierdziła, że w ogłoszonym przez nią przetargu na planowanie i zakup mediów w USA pozostało już tylko dwóch finalistów.
Są nimi domy mediowe Universal McCann (należący do Interpublic Group) oraz GSD&M Idea City (Omnicom Group), który do tej pory był odpowiedzialny za medialny budżet producenta samochodów.
Wartość tego budżetu szacuje się na około 200 milionów dolarów. Z danych firmy badawczej Nielsen Monitor-Plus wynika, że w pierwszych jedenastu miesiącach minionego roku BMW wydało na reklamy 135 milionów dolarów, a w całym roku 2007 155 milionów dolarów.
Firma ogłosiła przetarg na swój medialny budżet we wrześniu ubiegłego roku, a do listopada zredukowała liczbę jego uczestników do pięciu. Poza dwoma finalistami, z których zwycięzca ma zostać wyłoniony w ciągu najbliższych kilku tygodni, były wśród nich Carat (Aegis Group) oraz dwa niezależne domy mediowe Horizon Media i Targetcast:TCM.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Dwa domy mediowe w walce o budżet BMW