SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek sprzedaży Dziennika i GW

W pierwszym miesiącu 2008 roku wzrosła sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich m.in. "Faktu", "Super Expressu", "Rzeczpospolitej" i "Gazety Prawnej". Na przeciwnym biegunie Dziennik - spadek o ponad 23 proc. - i Gazeta Wyborcza.

Liderem sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w styczniu 2008 r. wyniosła 527 071 egzemplarzy, czyli o 2,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2007 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż drugiej "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 417 344 egz. Jest to wynik o 12,5 proc. gorszy niż w styczniu 2007 (477 373 egz.).

-Początek roku 2007 był wyjątkowy pod względem poziomu sprzedaży egzemplarzowej +Gazety+ ze względu na wprowadzoną wtedy ofertę dwucenową. Sprzedaż +Gazety+ w styczniu 2008 w porównaniu z bardzo wysokim ubiegłorocznym wynikiem jest oczywiście niższa, jeśli natomiast porównamy się ze styczniem 2006, jest wyższa o 9,5 proc. - powiedziała Katarzyna Kolanowska, dyrektor promocji "Gazety Wyborczej", komentując styczniowy spadek sprzedaży.

-Na sprzedaż +Gazety+ ma wpływ wiele czynników: sezonowość, temperatura życia politycznego, wydarzenia w kraju i na świecie, ale też oferta promocyjna i aktywność innych wydawców. W styczniu 2008 +Gazeta+ sprzedawała o 256 tys. egz. więcej niż +Dziennik+ i 260 tys. egz. więcej niż +Rzeczpospolita+. Dla nas fundamentalne jest utrzymanie średniego wysokiego poziomu sprzedaży +Gazety+ i sporego dystansu do konkurencji - dodała.

Na trzecim miejscu utrzymał się tabloid "Super Express" (Murator) a dopiero na czwartej pozycji uplasował się "Dziennik" (Axel Springer Polska) - na rynku od 18 kwietnia 2006 - ze średnią sprzedażą 154 072 egz. (styczeń 2007 - 200 304 egz.).

Kolejne miejsce zajęła "Rzeczpospolita" - wzrost sprzedaży do 149 382 egz. z poziomu 143 492 egz. rok wcześniej.

Tytuł styczeń

2008 2007
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 697439 527071 658847 512025
Gazeta Wyborcza 591854 417344 610986 477373
Super Express 337225 203727 308845 197108
Dziennik 290978 154072 321805 200304
Rzeczpospolita 228604 149382 203109 143492
Gazeta Prawna 136789 100023 139744 93007
Przegląd Sportowy 109283 59234 112216 62553
Puls Biznesu 28529 19773 30161 19443
Parkiet 26238 10768 25664 10300


Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to warto zauważyć duży spadek sprzedaży "Gazety Wyborczej" i spory wzrost "Gazety Prawnej".

Tytuł 2008/ 2007

styczeń grudzień
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 697439 527071 691669 510067
Gazeta Wyborcza 591854 417344 622646 440393
Super Express 337225 203727 331732 201218
Dziennik 290978 154072 300038 163339
Rzeczpospolita 228604 149382 234731 144882
Gazeta Prawna 136789 100023 108883 76843
Przegląd Sportowy 109283 59234 127343 60581
Puls Biznesu 28529 19773 29889 20322
Parkiet 26238 10768 26907 11245

Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży Dziennika i GW

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl