Duża oglądalność Super Bowl, ale nie najwyższa w historii
Niedzielną relację z pokazywanego w telewizji NBC finału rozgrywek zawodowej ligi futbolu amerykańskiego obejrzało średnio 95,4 miliona Amerykanów, co jest drugim wynikiem w historii - wynika z danych firmy badawczej Nielsen Media Research.
Rekord został ustanowiony w roku ubiegłym, kiedy Super Bowl na antenie stacji Fox obejrzało średnio 97,5 miliona mieszkańców USA. Pierwszą piątkę uzupełniają finały z lat 1996 (NBC - 94,1 mln widzów), 2007 (CBS - 93,2 mln) oraz 1993 (NBC - 91 mln).
Z kolei liczba osób, które przez co najmniej sześć minut oglądały niedzielną transmisję, wyniosła 147 milionów. To także drugi po zeszłorocznym Super Bowl (148,3 miliona widzów) najlepszy wynik.
Szczyt oglądalności miał miejsce między godziną 21:30 a 22:00 amerykańskiego czasu, gdy jednocześnie relację na antenie NBC oglądało 100,5 miliona widzów.
W niedzielnym finale NFL zagrały drużyny Pittsburgh Steelers i Arizona Cardinals. Mecz zakończył się zwycięstwem ekipy z Pittsburgha 27:23.
Średnia cena za jeden 30-sekundowy spot reklamowy w trakcie transmisji na antenie NBC wyniosła nieco ponad 3 miliony dolarów (w sumie nadano 67 takich spotów). Telewizja zarobiła z tego tytułu 206 milionów dolarów.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: Duża oglądalność Super Bowl, ale nie najwyższa w historii