SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dlaczego młodzi Polacy są fanami marek na Facebooku?

Młodzi polscy użytkownicy Facebooka zostają fanami marek przede wszystkim z sympatii do nich. Natomiast do baz danych zapisują się, licząc na informacje o promocjach i ofertach specjalnych.

Z badania Digital Young wynika, że 45 proc. polskich internautów poniżej 25. roku życia to fani przynajmniej jednego konta marki na Facebooku. Przy czym prawie 45 proc. z nich obserwuje w ten sposób więcej niż 5 fanpage’y tego typu.

>>> Młodzi Polacy o markach w internecie: oceniają, zmieniają zdanie, kupują

Główną motywacją młodych użytkowników do bycia fanem danej marki na Facebooku jest sympatia dla niej, a nieco mniej ważną - korzystanie z niej. Jeszcze mniejsze znaczenie ma w tym kontekście możliwość otrzymania informacji o promocjach i ofertach specjalnych oraz brania udziału w konkursach. Stosunkowo mało ważne jest to, że na fanpage’u są ciekawe treści, a jego fanami są znajomi.

>>> Młodzi polscy internauci zauważają reklamy, ale klikają w nie przypadkowo

 

40 proc. młodych polskich internautów jest zapisanych do przynajmniej jednej bazy danych. Zdecydowana większość z nich umieściła swoje dane w maksymalnie 5 bazach.

 

Młodzi użytkownicy zapisują się do baz danych przede wszystkim, żeby móc się dowiedzieć o promocjach i ofertach specjalnych.

 

Badanie zostało zrealizowana przez sieć reklamową Ad-Vice w dniach 16-29 maja w formie ankiet ilościowych typu CAWI na grupie 2 065 osób mających poniżej 25 lat, które odwiedziły serwisy internetowe wchodzące w skład pakietu Digital Young (m.in. demotywatory.pl, komixxy.pl, mistrzowie.org, zadane.pl).

Dołącz do dyskusji: Dlaczego młodzi Polacy są fanami marek na Facebooku?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl