SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disney wkracza na rynek gier komputerowych

W tym roku Disney Corp. zamierza przeznaczyć 40 milionów dolarów na rozwój segmentu gier komputerowych

Decyzja ta jest zapowiedzią dążenia spółki do opanowania tego rynku głównie dzięki telewizyjnym i filmowym hitom Disneya (jak np. "Desperate Housewives", "Lost" czy "Chronicles of Narnia), na podstawie których firma chce tworzyć własne gry.

Tym samym Disney dogania i wchodzi na rynek gier komputerowych, który w ostatnich latach stał się kulturalnym i ekonomicznym fenomenem. Rynek ten przynosi co roku 10 miliardów dolarów ze sprzedaży, a takie gry jak "Grand Theft Auto" czy "Halo" przynoszą więcej zysków niż hollywoodzkie superprodukcje. PricewaterhouseCoopers przewiduje, że amerykański rynek gier komputerowych do 2008 roku będzie generować 15 miliardów dolarów rocznie.

Aktualnie Disney pracuje nad stworzeniem gry na podstawie wchodzącego niedługo do kin filmu "Chronicles of Narnia", a w najbliższym czasie planuje to samo zrobić ze swoim popularnym telewizyjnym serialem "Lost".

Zainteresowanie tym lukratywnym rynkiem deklarują, poza Disneyem,  m.in. takie firmy jak News Corporation (pod której skrzydłami wydawany jest The Times), Viacom (posiadający MTV i studio filmowe Paramount Pictures). Jak do tej pory wśród medialnych korporacji tylko Vivendi Universal wyraźnie zaznaczyło swoją obecność na rynku gier komputerowych poprzez swoją spółkę Vivendi Games.

To jednak nie pierwszy raz, gdy przemysł medialny zainteresował się tą branżą. 10 lat temu Disney wraz z DreamWorks SKG oraz Time Warner Company stworzyły wspólny dział tworzenia gier komputerowych, jednak nie udało im się wypracować z tego projektu wystarczających i zadowalających zysków.

Ważną sprawą jest sam koszt wyprodukowania i wypromowania gry, który szacowany jest na około 10 milionów dolarów. Eksperci zauważają jednak, że ten koszt jest znikomy w porównaniu do kosztu produkcji i promocji kinowego przeboju. Grami, które przyniosły największe zyski są m.in. te stworzone właśnie na podstawie kinowych hitów, np.: "Shrek", "Harry Potter", "Spider-Man" czy "Gdzie jest Nemo?".

Dołącz do dyskusji: Disney wkracza na rynek gier komputerowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl