SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dentsu zamierza połączyć agencje iProspect i Vizeum w Wielkiej Brytanii

W ramach globalnej restrukturyzacji w sieci reklamowej Dentsu trwają zaawansowane rozmowy na temat połączenia sieci agencji iProspect i Vizeum w Wielkiej Brytanii i Irlandii w celu stworzenia jednej marki agencji medialnej. Ma być drugą po Carat siecią agencji w tej grupie.

Jak podaje Campaignlive, trwają rozmowy z kierownictwem wyższego szczebla w każdej z obu sieci agencji dotyczące ich połączenia. Przedmiotem dyskusji ma być też określenie roli kierowania połączoną działalnością, ale decyzja nie została jeszcze podjęta.

Hamish Nicklin, który dołączył do Dentsu w tym roku jako dyrektor wykonawczy w Wielkiej Brytanii i Irlandii nadzoruje ten proces, który jest częścią szerszej globalnej restrukturyzacji. Konsolidacja agencji w Dentsu rozpoczęła się w Australii, gdzie z rynku zniknęła marka Vizeum po jej połączeniu z agencją iProspect w sierpniu. Rzecznik Dentsu powiedział, że nie podjęto jeszcze decyzji, czy marka Vizeum pozostanie w Wielkiej Brytanii.

Campaignlive powołuje się na rozmowy z osobą zbliżoną do holdingu Dentsu, która opisała fuzję jako próbę „turbodoładowania” iProspect jako globalnego sklepu z mediami cyfrowymi obok Carat. Cały proces ma przypominać działania prowadzone jakiś czas temu w WPP, gdy zintegrowano możliwości planowania mediów offline z Essence po przejęciu agencji cyfrowej w 2015 roku. 

Z informacji serwisu wynika też, że oprócz tego, że konsolidacja agencji na rynku brytyjskim jest nie tylko posunięciem oszczędzającym koszty, ale fuzja jest też postrzegana jako strategicznie korzystna dla iProspect, firmy zajmującej się mediami efektywnościowymi, znanej z prowadzenia krótkoterminowych kampanii dla marek, ale napotykającej "problemy w rozmowach z marketerami”.

Uważa się, że dzięki połączeniu z agencją, która wie, jak dostarczać komunikację marki, iProspect będzie w lepszej pozycji do utrzymywania długoterminowych i bardziej strategicznych relacji z markami. Obecna lista jej klientów obejmuje szereg dużych firm w Wielkiej Brytanii, w tym Diageo, Mondelez International i Specsavers.

Fuzja oznaczałaby również stworzenie jednej marki iProspect w Wielkiej Brytanii, która obecnie ma dwóch dyrektorów generalnych dla każdej z nich na północy i południu, zatrudniając łącznie 600 pracowników. IProspect North (Manchester, Leeds i Newcastle) jest kierowane przez Steve'a Buchanana, a iProspect South (Londyn i Stafford) jest kierowane przez Jamesa Baileya.

Vizeum, kierowane przez dyrektora generalnego Mike'a McCoya od 2019 roku, zatrudnia około 80 pracowników w Wielkiej Brytanii, a biura znajdują się w Londynie i Manchesterze. Zgodnie z najnowszym raportem Campaign School Report agencja miała nienajlepsze wyniki w nowym biznesie, tracąc głównych klientów, takich jak William Hill i TSB. Równolegle udało się jej pozyskać 9 nowych klientów, m.in. WW (wygrane w parze z iProspect) i Capri-Sun. 

Rzecznik Dentsu w Wielkiej Brytanii i Irlandii powiedział: - W Dentsu w Wielkiej Brytanii i Irlandii nieustannie szukamy sposobów na przekształcenie i uproszczenie naszej działalności, aby zapewnić większą elastyczność, szybkość wprowadzania na rynek i większą wartość dla naszych klientów. Naszym priorytetem jest ułatwienie klientom dostępu do najlepszych możliwości, jakie ma do zaoferowania Dentsu. W ramach tego procesu tworzymy jednolity zespół kierowniczy, który działa w naszej wiodącej agencji medialnej iProspect i naszej strategicznie dynamicznej agencji medialnej Vizeum. To zbliży do siebie uzupełniające się dyscypliny obu marek, zapewniając klientom w pełni zintegrowaną wiedzę i usługi.

Dentsu zmienił nazwę z Dentsu Aegis Network, firmy poza swoim rodzimym rynkiem w Japonii, na Dentsu International w dniu 28 września.

Sieć odnotowała 20 proc. spadek przychodów organicznych w drugim kwartale z powodu Covid-19.

Dołącz do dyskusji: Dentsu zamierza połączyć agencje iProspect i Vizeum w Wielkiej Brytanii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl