Debiutuje społecznościowy miesięcznik komputerowy Burdy (wideo)
Wydawnictwo Burda Media Polska wprowadza na rynek miesięcznik "Enter Najlepsze programy", który publikować będzie rekomendacje programów komputerowych nadsyłane przez czytelników. Pismo zadebiutuje 16 września i kierowane będzie do wszystkich korzystających z komputerów.
Nowy magazyn nosi taki sam tytuł jak zamknięty przez Burdę w 2007 roku miesięcznik komputerowy, który na rynku wydawniczym ukazywał się przez 16 lat. "Enter" Najlepsze Programy" różni się jednak znacząco od tamtego pisma. - Jest to pierwszy w Polsce miesięcznik społecznościowy dla użytkowników komputerów. Tytuł wzorowany jest na serwisach społecznościowych, których użytkownicy podpowiadają sobie nawzajem i polecają różne rzeczy - mówi Michał Adamczyk redaktor naczelny "Entera". Jak podaje np. społeczność skupiona wokół serwisu Chip.pl to ponad 1,2 mln osób.
Formuła nowego pisma jest taka sama jak wydawanego z dużym sukcesem przez Burdę miesięcznika "Przyślij przepis!", który publikuje przepisy nadsyłane przez czytelników. W przypadku "Entera" czytelnicy nadsyłają do redakcji swoje rekomendacje programów komputerowych (za pośrednictwem serwisu Enter.pl), a za każdą opublikowaną opinię jej autor otrzymuje 50 zł. Wszystkie opisane w wydaniu programy są następnie testowane przez redakcję i znajdują się na płycie DVD dołączanej do magazynu. Są to zarówno darmowe aplikacje, jak i płatne pozyskane od partnerów. Poza rekomendacjami programów w 68-stronicowym piśmie umieszczono także porady i ciekawostki.
"Enter" kierowany jest do wszystkich użytkowników komputerów, zarówno tych zaawansowanych jak i korzystających z komputera od czasu do czasu. - Roboczo nazywamy go rodzinnym tytułem komputerowym - mówi Adamczyk. - Tworząc "Entera" myśleliśmy o użytkownikach, którzy dotąd prasą komputerową się nie interesowali - dodaje Cezary Żelazowski, szef działu reklamy pisma.
Cena magazynu to 3,99 zł, a nakład pierwszego wydania wynosi 150 tys. egz. - Wierzymy, że sprzedaż będzie ponad 100 tys. egz. - mówi nam Michał Helman, dyrektor wydawniczy "Entera" - Jesteśmy w stanie dodrukować pierwszy numer - dodaje Adamczyk.
Cała strona reklamowa w miesięczniku kosztuje 15 tys. zł. Oprócz możliwości zareklamowania się w samym tytule, "Enter" wchodzi też w skład łączonej oferty reklamowej obejmującej pozostałe magazyny komputerowe Burdy jak "Chip" i "CRN" oraz ich serwisy internetowe. W pierwszym numerze znalazły się głównie reklamy firm komputerowych, ale jak podkreśla Żelazowski, wydawca liczy na reklamy z różnych branż.
Wprowadzanie tytułu na rynek wspierane będzie kampanią promocyjną o wartości 2,2 mln zł. Będzie ona realizowana w prasie drukowanej (wszystkie tytuły Burdy poza "Elle" i "Elle Decoration"), radiu (stacje Grupy Eurozet, Roxy FM) i internecie (serwisy komputerowe Burdy, Onet.pl, Wp.pl, Gazeta.pl i Ceneo.pl). Dodatkowo na portalu YouTube.pl i serwisach społecznościowych pojawi się specjalny film reklamowy. Kreację kampanii i mediaplan przygotował we własnym zakresie dział marketingu Burda Media Polska. Prowadzone będą też niekonwencjonalne działania promocyjne, m.in. marketing szeptany, którymi zajmie się firma Streetcom.
Dotychczas w portfolio Burda Media Polska znajdowały się dwa magazyny komputerowe. Są to: adresowany do indywidualnych użytkowników miesięcznik "Chip" i dwutygodnik "CRN", kierowany do branży komputerowej. Oba te tytuły wraz z "Enterem" mają wspólną redakcję, która wraz z osobami zajmującymi się testami, liczy ponad 30 osób.
Dołącz do dyskusji: Debiutuje społecznościowy miesięcznik komputerowy Burdy (wideo)