Danone uruchamia przetarg na globalny budżet medialny
Grupa Danone zamierza rozpocząć przegląd swoich zobowiązań medialnych.
Przegląd może doprowadzić do konsolidacji wartego 300 milionów funtów medialnego budżetu francuskiego koncernu spożywczego.
W większości za planowanie i zakup mediów dla grupy odpowiada obecnie należący do holdingu Havas Media dom mediowy MPG. Obsługuje on Danone'a m.in. we Francji, Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Meksyku i USA. Z kolei w Wielkiej Brytanii, Rumunii, Turcji i na Węgrzech od 2006 roku budżet należy do Mediaedge:cia (MEC), w Holandii i części Azji (m.in. Tajlandia) Carat, a w Czechach i Grecji do OMD.
Te cztery domy mediowe zostały poproszone przez Danone o przygotowanie się do przetargu na cały medialny budżet grupy.
W sierpniu ubiegłego roku firma bez postępowania przetargowego przekazała swój warty 8 milionów funtów budżet medialny marki odżywek dla dzieci i niemowląt Nutricia w ręce domu mediowego MEC.
Do koncernu należą również takie marki jak Activia, Actimel, Taillefine, Clover, Blédina, Cow&Gate, Milupa, Nutrini, Nutrison, Fortimel, Evian, Volvic, Badoit i Bonafont.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Danone uruchamia przetarg na globalny budżet medialny