SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czołowe tygodniki nadal tracą czytelników, liderem „Tele Tydzień”

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki, zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od maja do października br. po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 28,10 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 3,48 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,06 proc. respondentów (spadek o 1,39 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,26 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,25 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,34 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,33 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,76 proc. czytelników, czyli o 1,22 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,78 proc. do 5,78 proc.

Natomiast na następnym (ósmym) miejscu uplasował się „Wprost” (AWR Wprost) - jego poziom czytelnictwa zmalał z 6,91 proc. do 5,63 proc.

Wirtualnemedia.pl maj -październik
PBC 2012 2011
Tytuł procent respondentów
Tele Tydzień 28,10% 31,58%
Życie na Gorąco 17,06% 18,45%
Chwila dla Ciebie 13,26% 14,25%
Angora 11,34% 11,67%
Newsweek 7,76% 8,98%
Auto Świat 6,19% 7,14%
Polityka 5,78% 6,78%
Wprost 5,63% 6,91%
Twoje Imperium 4,81% 5,54%
To i Owo 4,55% 6,66%
Na Żywo 4,13% 4,77%
Gość Niedzielny 3,94% 4,09%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,61% 4,05%
kropka tv 3,13%  
Uważam Rze inaczej pisane 3,07% 2,66%
Super TV 2,60% 3,24%
Teleprogramy 2,56% 3,73%
Motor 2,54% 3,18%
Rewia 2,52% 3,19%
Przekrój 2,17% 3,02%
Świat i Ludzie 1,95% 2,24%
Tele Max 1,35% 1,57%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,09%  
Forum 1,08% 1,46%
Tygodnik Siedlecki 0,69% 0,79%
Tygodnik Ostrołęcki 0,58% 0,65%
Gazeta Regionalna 0,53% 0,46%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,49% 0,50%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,48% 0,59%
Panorama Leszczyńska 0,44% 0,40%
Jarmark 0,32% 0,52%
City (tygodnik bezpłatny) 0,27% 0,53%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,19% 0,20%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,01% 0,07%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od maja do października br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,78 proc. respondentów, czyli o 1,41 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,70 proc. do 14,04 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,32 proc. i wyniosło 12,36 proc.

Na piątym miejscu znalazł się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,50 proc. respondentów. Rok wcześniej poradnik ten był miesięcznikiem i wydawało go wydawnictwo G+J Polska.

Również piątą pozycję z takim samym wynikiem zajęła „Viva!” (Ediprsse Polska). Tytuł ten zanotował spadek czytelnictwa o 1,26 pkt. proc. i był najpopularniejszym magazynem z segmentu people.

Wirtualnemedia.pl maj - październik
PBC 2012 2011
Tytuł procent respondentów
Przyjaciółka 14,78% 16,19%
Pani Domu 14,04% 15,70%
Tina 12,36% 14,68%
Naj 9,50% -
Viva 9,50% 10,76%
Gala 8,39% 8,48%
Z Życia Wzięte 8,05% 8,84%
Party Życie Gwiazd 6,70% 6,69%
Tele Świat 4,88% 5,46%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,96% 3,84%
Takie jest Życie 3,92% -
Świat Seriali 3,46% 3,62%
Sukcesy i Porażki 2,84% 3,07%
Bravo 2,51% 3,25%
Bravo Sport 2,08% 2,32%
Flesz Gwiazdy & Styl 1,86% -
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) 1,25% -
TV 14 1,22% 1,17%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2011 roku na losowej próbie 24 379 przypadków i w okresie od maja do października 2012 roku na losowej próbie 24 044 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czołowe tygodniki nadal tracą czytelników, liderem „Tele Tydzień”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl