Czas reklamowy w trakcie Super Bowl 2009 prawie wyprzedany
Amerykańska telewizja NBC sprzedała już 85 procent czasu reklamowego w trakcie przyszłorocznego Super Bowl.
Pomimo obaw o wielkość budżetów marketingowych w czasach gospodarczego kryzysu, cena jednego spotu dochodziła nawet do 3 milionów dolarów - informuje serwis WSJ.com.
NBC poinformowała, że dysponuje już tylko dziesięcioma 30-sekundowymi spotami w trakcie transmisji z finału rozgrywek ligi footballu amerykańskiego NFL, który 1 lutego 2009 roku zostanie rozegrany w Tampa Bay na Florydzie. We wcześniejszych latach w tym samym momencie stacje miały wyprzedaną około połowę reklamowego czasu.
Za wiele z już sprzedanych spotów płacono 3 miliony dolarów, a stacja liczy, że za pozostałe zgarnie co najmniej takie same pieniądze.
Takie zainteresowanie reklamodawców wynika m.in. z sukcesu tegorocznego Super Bowl, pokazywanego na antenie stacji Fox. Mecz przyciągnął przed ekrany 97,5 miliona widzów i był drugim najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii amerykańskiej telewizji.
Wówczas średnia cena jednego spotu wyniosła 2,7 miliona dolarów. W trakcie przyszłorocznego finału powinna ona być o około 10 procent wyższa.
źródło: WSJ.com
Dołącz do dyskusji: Czas reklamowy w trakcie Super Bowl 2009 prawie wyprzedany