SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat oczekuje poprawy marży po połączeniu z Polsatem

Cyfrowy Polsat oczekuje, że dzięki połączeniu z Telewizją Polsat w krótkim terminie poprawi połączoną marżę EBITDA grupy o 2 pkt proc., wynika z komunikatu spółki. Wartość transakcji ma wynieść 3,75 mld zł. W efekcie powstanie grupa medialna o rocznych przychodach ponad 2,4 mld zł.

"Zarząd Cyfrowego Polsatu oczekuje, że dzięki transakcji już w krótkim terminie pojawią się synergie, a w dłuższym okresie spodziewane jest uzyskanie strategicznych korzyści. Marża EBITDA pro forma uwzględniająca wyniki obu spółek za okres 12 miesięcy zakończony 30 czerwca 2010 r., kształtuje się na poziomie 31%. Jednak, oczekiwany wzrost rynku reklamowego i przychodów abonamentowych, razem ze spodziewanymi synergiami wynikającymi z transakcji,  powinny w krótkim terminie poprawić marżę połączonych firm" - czytamy w komunikacie.

Zgodnie z oczekiwaniami zarządu Cyfrowego Polsatu, pozytywny wpływ na marżę EBITDA w wysokości 2 pkt proc. nastąpi w krótkim terminie, dzięki synergiom w takich obszarach, jak: promocja, zabezpieczenie treści (kontentu), marketing, transpondery, zakupy czy centralizacja funkcji administracyjnych oraz kolejnych 2 pkt proc. w średnim i długim terminie, poprzez wzrost liczby abonentów, wzrost średniego przychodu na abonenta (ARPU) oraz wprowadzanie nowych technologii i produktów.

"Po zamknięciu transakcji nabycia Telewizji Polsat, nasze kluczowe elementy strategii pozostaną niezmienne. Koncentrujemy się na wzroście w segmencie płatnej telewizji, rozwoju usług szerokopasmowego dostępu do internetu i telefonii komórkowej oraz wprowadzaniu nowych produktów. Akwizycja Telewizji Polsat powinna przyspieszyć realizację tych celów, przy jednoczesnym budowaniu wartości dla akcjonariuszy Cyfrowego Polsatu" – powiedział prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki, cytowany w komunikacie.

Cyfrowy Polsat podał, że dzięki akwizycji stanie się liderem rynku medialnego w Polsce o przychodach 2,4 mld zł, wg łącznej sprzedaży Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat za 12 ostatnich miesięcy zakończonych 30 czerwca 2010 r. Zgodnie z komunikatem, 55% sprzedaży połączonej grupy, czyli 1,315 mld zł stanowią przychody z abonamentu, a 38% (910 mln zł), to wpływy z reklamy telewizyjnej. Pozostałe przychody wynoszą 178 mln zł, co odpowiada 7% sprzedaży. Podobnie kształtowałaby się struktura EBITDA. Łączna wartość skonoslidowanego zysku EBITDA pro forma wypracowanego w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 czerwca br. wynosi blisko 650 mln zł, z czego 58% przypada na Cyfrowy Polsat, a 42% na Telewizję Polsat.

Narastająco w I-III kw. 2010 roku Cyfrowy Polsat miał 221,52 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 188,88 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1105,83 mln zł wobec 928,85 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat oczekuje poprawy marży po połączeniu z Polsatem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl