SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat ma 2,8 mln abonentów i planuje odświeżenie oferty komórkowej

Cyfrowy Polsat ogłosił wyniki za pierwszy kwartał br., w którym wzrosły zarówno przychody jak i zysk netto spółki. Operator jeszcze w tym roku chciałby rozpocząć świadczenie usług internetowych, planuje też zintegrować swoją ofertę komórkową z telewizyjną.

W pierwszym kwartale br. przychody spółki wyniosły 336,9 mln zł i były 35 o proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub.r, zaś zysk netto wzrósł o 14 proc. do 72,6 mln zł. Jak poinformował na konferencji członek zarządu Cyfrowego Polsatu ds. finansowych Maciej Gruber efekt osłabienia kursu złotego wyniósł 21 mln zł (spółka ponosi koszty licencyjne i koszty przesyłu sygnału w walutach obcych). Zysk netto uwzględniający tę korektę wyniósłby zatem 94 mln zł. Rynek dobrze przyjął te dane - wczoraj akcje platformy notowane na warszawskiej giełdzie poszły do góry o 3,4 proc. i na zakończeniu sesji płacono za nie po 14,61 zł.

Na koniec marca br. Cyfrowy Polsat miał 2,8 mln abonentów, czyli o 28,1 proc. więcej niż przed rokiem. W samym I kwartale br. liczba klientów platformy wzrosła o 40 tys., jednak w I kw. 2008 roku wzrost ten był większy i wynosił 110 tys. abonentów. Wskaźnik ARPU (przychód na jednego abonenta) wzrósł w I kw. 2009 r. do 40,2 zł wobec 37,3 zł przed rokiem w przypadku odbiorców pakietu familijnego i wyższych (wzrost ten był efektem zwiększenia się liczby abonentów pakietów premium, a także HD). Z kolei ARPU pakietu mini wyniosło 8,6 zł (rok temu 8,5 zł). Wskaźnik churn (odpływu abonentów) ukształtował się w I kw. br. na poziomie 8,4 proc. wobec 6,1 proc. przed rokiem. - Zakładaliśmy jednocyfrowy churn i udaje nam się zmieścić w tym przedziale - podkreślił na konferencji Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Dodał też, że w I kw. churn zawsze jest najwyższy w roku, bo to efekt sezonu jesiennego, gdy klienci odchodzą do konkurencji albo podpisują nową umowę z tym samym operatorem.

Cyfrowy Polsat cały czas zamierza uzupełnić swoją ofertę o szerokopasmowy dostęp do internetu świadczony drogą radiową. Ma to stać dzięki współpracy ze spółką Sferia, z zakupu udziałów w której platforma się wycofała pod naciskiem mniejszościowych akcjonariuszy. - Data wprowadzenia usługi internetowej zależy od tego, kiedy Sferia będzie w stanie uruchomić sieć na obszarze, który pozwoli nam ruszyć z ofertą. Mamy nadzieję, że będzie to jeszcze w tym roku - mówił Libicki. Ostateczna decyzja w tej sprawie ma zostać podjęta w czerwcu br. Jako dopełnienie spółka może zaoferować także internet z satelity. Cyfrowy Polsat wynajął nowe pojemności na satelicie Hot Bird, ale Libicki nie chciał zdradzić jakie usługi, zamierza dzięki nim świadczyć.

Jeszcze w tym roku ma nastąpić odświeżenie oferty komórkowej Cyfrowego Polsatu. Już zeszłej jesieni spółka zmieniła strategię MVNO rezygnując z szerokiej walki o klientów poprzez duże kampanie reklamowe, a skupiając się jedynie na pozyskaniu do tej usługi abonentów Cyfrowego Polsatu. Nowa oferta komórkowa będzie silniej powiązana z ofertą telewizyjną platformy. Jak powiedział nam Dominik Libicki, zmiany w tej usłudze zostaną przeprowadzone w jednym kroku jesienią, albo w dwóch - wtedy pierwszy nastąpi jeszcze w czerwcu. Na koniec I kwartału br. spółka miała 50 tys. klientów telefonii komórkowej, co oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące br. pozyskała ich 11 tys.

Cyfrowy Polsat nie planuje na razie wzorem Cyfry+ udostępnienia dekoderów umożliwiających odbiór stacji nadawanych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Platforma ma jednak gotowy projekt takiego urządzenia. - W tym roku raczej go nie wprowadzimy - powiedział Libicki, zaznaczając, że proces wprowadzenia nowego typu dekodera na rynek trwa trzy miesiące.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat ma 2,8 mln abonentów i planuje odświeżenie oferty komórkowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl