SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy aparat dla internauty

Ponad dwie trzecie (68 proc.) polskich użytkowników sieci deklaruje posiadanie cyfrowego aparatu fotograficznego.

Rośnie także popularność specjalistycznych sklepów ze sprzętem fotograficznym – w kwietniu 2007 roku co trzeci (34 proc.) badany dokonał zakupu aparatu cyfrowego właśnie w takim miejscu - wynika z badania firmy Gemius.

Rynek sprzętu fotograficznego w Polsce rozwija się dynamicznie. Wśród użytkowników internetu technologia cyfrowa jest już bardziej popularna niż analogowa – aparat analogowy posiada mniej niż połowa z nich. Internauci w momencie zakupu sięgają w przeważającej ilości przypadków po aparaty ze „średniej półki cenowej”. Co drugi  badany nabywca cyfrowego sprzętu fotograficznego deklarował zakup aparatu w cenie od 500 do 1300 złotych. Dość liczną grupę stanowią fani profesjonalnego sprzętu – prawie co piąty (18 proc.) nabywca za aparat zapłacił więcej niż 2500 zł.

Preferencje badane w czasie
Internauci dopiero planujący dokonać zakupu aparatu cyfrowego w przyszłości, zapytani o najistotniejsze cechy takiego urządzenia, wskazują na trzy główne elementy: rozdzielczość (51 proc.), zoom optyczny (47 proc.) oraz system stabilizacji obrazu (41 proc.). 

Natomiast wśród badanych, którzy dokonali już zakupu, najpopularniejsza rozdzielczość matrycy nie przekracza 6 megapikseli. Wybór ten nie był jednak stałym. Porównując okres od stycznia do kwietnia 2007 r.,  o 11 proc. wzrósł odsetek osób preferujących rozdzielczość wyższą niż 6 megapikseli. Tym samym badanie pozwoliło odnotować postępujący spadek zakupu sprzętu o rozdzielczości do 6 megapikseli – z 59 proc. w styczniu do 45 proc. w kwietniu br.

Widoczne różnice w preferencjach badanych odnotowano także ze względu na wiek. Aż 60 proc. respondentów, którzy w momencie podejmowania decyzji o zakupie wskazali na istotność rozdzielczości, to osoby od 16 do 21 lat. Stosunkowo najmniejszą wagę do tej cechy produktu przywiązywały osoby starsze – od 26 do 29 lat i powyżej 38 roku życia. Rozdzielczość jest niemal równie ważna dla mężczyzn (54 proc.) i kobiet (52 proc.).

Zakupy - specjalistycznie
Niemal co trzeci respondent (36 proc.), planujący nabyć aparat w okresie miesiąca następującego po badaniu, brał pod uwagę zakupy w sklepie z elektroniką, RTV i AGD. Natomiast 29 proc. potencjalnych nabywców zadeklarowało chęć kupna w specjalistycznym sklepie fotograficznym.

Weryfikując plany o konkretne działania, czyli porównując tę grupę badanych, do tych którzy nabyli już aparat cyfrowy, zauważyć można wzrost zaufania klientów do specjalistycznych sklepów fotograficznych i sklepów internetowych. W styczniu 2007 roku  co piąty internauta deklarował zakup sprzętu w sklepie specjalistycznym, podczas gdy w marcu i kwietniu – więcej niż co trzeci.

O badaniu:
Badanie przeprowadzono między 1 stycznia a 30 kwietnia 2007 przy użyciu losowo wyświetlanych ankiet internetowych. Kwestionariusze emitowane były na witrynach objętych bezpłatnym audytem site-centric stat.pl/PBI. Analizą objęto 11 626 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku od 16 do 80 lat.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy aparat dla internauty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl