SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CRT ponownie pokonane

Z danych firmy DisplaySearch wynika, że w trzecim kwartale 2004 na świecie sprzedano więcej monitorów LCD, niż CRT

Amerykańska firma analityczna szacuje, że od kwietnia do czerwca 2004 na całym świecie sprzedano 16,9 mln sztuk monitorów LCD – o 31% więcej, niż rok wcześniej. Daje to monitorom LCD 1-procentową przewagę ilościową nad sprzedażą monitorów CRT. Oczywiście nie można mówić o przełomie: monitory LCD już w przeszłości sprzedawały się lepiej niż CRT, jednak rola CRT chwilowo wzrosła,  gdy pojawiły się kłopoty z dostępnością LCD, a ich ceny przestały spadać, a nawet nieznacznie wzrosły. Teraz według analityków nie ma jednak już szans na powrót przewagi ilościowej sprzętu CRT. W ostatnim kwartale roku spodziewana jest sprzedaż monitorów LCD na poziomie 19,9 mln sztuk i będzie to już 54% światowego rynku monitorów.

Wzrost wolumenu sprzedaży to efekt spadku cen w większości segmentów rynku monitorów LCD. Co drugi sprzedany w trzecim kwartale monitor LCD miał ekran o przekątnej 17 cali, co trzeci – 15 cali. Największy wzrost popularności – aż o 22% - zanotowały jednak „dziewiętnastki”. Wzrasta też sprzedaż ekranów panoramicznych, dostępnych m.in. w ofercie Apple i Della. Największy udział w światowym rynku monitorów LCD zanotował Dell (16,4% udziału), wyprzedzając Samsunga (10,3%). Trzecią pozycję zajęło HP (9,4%), przed LG Electronics (5,9%). Dynamicznie rośnie rola, jaką na tym rynku odgrywa BenQ – firma awansowała na piąte miejsce w rankingu producentów, kontrolując w trzecim kwartale 4,6% globalnej sprzedaży. W Japonii najlepiej sprzedają się monitory LCD firmy NEC, a w Chinach produkty firmy, która kupuje dział komputerowy IBM-a – Lenovo.

Źródło informacji: EETimes

Dołącz do dyskusji: CRT ponownie pokonane

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl