SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz więcej osób korzysta przez internet z RTV i gazet

Najchętniej oglądanym przez internautów kanałem jest TVN, najczęściej słuchanym radiem RMF FM, a do ulubionych tytułów należą Gazeta Wyborcza, Newsweek oraz Claudia.

Rośnie liczba osób korzystających przez internet z tradycyjnych mediów. W maju br. 62,7 proc. internatów czytało w ten sposób dzienniki, zaś 67 proc. słuchało przez internet radia - wynika z sondażu internetowego firmy badawczej Gemius, przekazanego w środę  wortalowi Wirtualnemedia.pl.

Jak podał Gemius, od października 2004 r. do czerwca br. liczba internautów oglądających telewizję w sieci wzrosła prawie dwukrotnie (TV w sieci ogląda 32,3 proc. internautów).

Według Gemius, internetowe radio i telewizja cieszą się większą popularnością wśród panów. Kobiety chętniej czytają w internecie prasę (dzienniki czyta przez internet 61,4 proc. ankietowanych mężczyzn i 64,1 proc. kobiet; internetowego radia słucha 72,8 proc. mężczyzn i 61,1 proc. kobiet).

Telewizja
Nadal ulubionym kanałem telewizyjnym internautów jest TVN - jego oglądanie deklarowało 69,1 proc. badanych osób. Program 1 TVP ogląda 59,7 proc. respondentów, jednak wyniki tej stacji są słabsze z każdą falą realizowanego przez Gemius badania. Trzecie miejsce zdobył Polsat, oglądany przez 59,5 proc. internautów. TVN jest jednocześnie ulubioną stacją kobiet. Mężczyźni częściej wybierają TVP 1.

Radio
Wśród respondentów najchętniej słuchaną stacją radiową jest niezmiennie RMF FM, 41,3 proc. internautów deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie słuchało właśnie tego kanału radiowego. Jest to wynik lepszy o 2 punkty procentowe od uzyskanego w analogicznym badaniu pół roku wcześniej. Drugą pozycję pod względem popularności zajmuje Radio Zet (34,1 proc.). Na kolejnych pozycjach uplasowały się: Eska (26 proc.), Program 3 PR (13,6 proc.) oraz Radio Złote Przeboje (10,4 proc.). Pozostałe stacje radiowe nie przekroczyły poziomu 10 proc. Jak wynika z raportu, kobiety nieco chętniej słuchają RMF FM oraz Eski. Mężczyźni natomiast nieznacznie częściej słuchają Programu 3 PR, Radiostacji, Programu 1 PR oraz Antyradia.

Dzienniki
Gazeta Wyborcza jest ulubionym dziennikiem polskich internautów – w przeddzień badania czytało ją 48,4 proc. respondentów. Na drugim miejscu uplasował się Fakt, który czytało  17,3 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znajdują się: Rzeczpospolita – 16,1 proc., Metro – 13,7 proc., Dziennik Polska Europa Świat – 12,4 proc.  oraz Super Expres – 11,8 proc. Każdy z pozostałych dzienników uzyskał mniej niż 10 procent. Internautki nieznacznie częściej czytają Gazetę Wyborczą oraz Metro. Mężczyźni natomiast chętniej wybierają Fakt oraz debiutujący w badaniu, Dziennik Polska Europa Świat. Nikogo nie powinien dziwić fakt, że największą różnicę (8,4 punktów procentowych) w czytelnictwie gazet codziennych, odnotowano w przypadku Dziennika Sportowego (Przegląd Sportowy & Tempo), który jest czytany głównie przez mężczyzn.

Tygodniki i dwutygodniki
Najpopularniejszym tygodnikiem wśród internautów jest Newsweek - 19 proc. respondentów deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie czytało ten tygodnik. Jednak cykliczność badania wskazuje spadek popularności tego magazynu, która w pierwszej fali badania w październiku 2004, wyniosła 25,7 proc. Na drugim miejscu, w rankingu tygodników/dwutygodników znalazła się Angora – 15,1 proc., dalej Komputer Świat (14 proc.), Polityka (12,6 proc.) oraz Wprost (11,6 proc.). Podobnie jak okazało się  w poprzednich edycjach badania panie częściej sięgają po prasę kobiecą - Galę, Przyjaciółkę czy Vivę, mężczyźni natomiast po Komputer Świat, Auto Świat, Motor czy Piłkę Nożną.

Miesięczniki
Co czwarty respondent w dniu poprzedzającym badanie nie czytał żadnego miesięcznika. Natomiast spośród tych, którzy czytają ten rodzaj prasy, największą popularnością cieszy się Claudia (11,7 proc.) oraz CKM (11,1 proc.). W kategorii miesięczniki - tak samo jak ma to miejsce w przypadku tygodników/dwutygodników - istnieje podział na prasę męską i kobiecą. Wśród pierwszej grupy najlepiej wypadają: CKM, CD Action i PC World Komputer. Kobiety ponad 6 razy częściej niż mężczyźni czytają Claudię – 20,35 proc.  Na kolejnych miejscach, wśród kobiet, znajdują się takie miesięczniki jak: Avanti czy Twój Styl.

Badanie Gemius jest realizowane cyklicznie w oparciu o ankiety wyświetlane w sieci. Ankiety wyświetlały się losowo w dniach: 1-27 października 2004 r. (zebrano 10.112 ankiet), 9-23 maja 2005 r. (17.133 ankiety), 15-28 listopada 2005 r. (14.706 ankiet), 9-23 maja 2006 r. (12.665 ankiet).

Dołącz do dyskusji: Coraz więcej osób korzysta przez internet z RTV i gazet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl