Coraz mniej widzów ogląda prognozę pogody w TVP1 i TVN, zyskuje Polsat
Wśród codziennych prognoz pogody nadawanych po głównych dziennikach najchętniej oglądana jest „Pogoda” emitowana po „Wiadomościach” w TVP1. Serwis ten jednak zanotował duży spadek oglądalności. Nieco mniej widzów gromadzi „Prognoza pogody” Telewizji Polsat.
Prognozę pogody emitowaną ok. godz. 20.10 w Jedynce w okresie od 1 września do 10 października br. oglądało średnio 2,54 mln widzów. Przełożyło się to na 16,95 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 12,90 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis pogodowy Jedynki stracił 640 tys. widzów - wtedy oglądało go 3,18 mln widzów, co dało mu odpowiednio 21,21 proc. oraz 17,06 proc. udziału. Jest to największy spadek w zestawieniu.
>>> Serwis sportowy TVP1 liderem, zyskał tylko „Sport Telegram”
Drugim najpopularniejszym programem z prognozami pogody jest ten, który Polsat emituje po „Wydarzeniach” (ok. godz. 19.30). Ma on średnio 2,39 mln widzów, a jego udział wynosi odpowiednio 18,30 proc. oraz 17,85 proc.
W stosunku do minionego roku prognoza Telewizji Polsat w zestawieniu awansowała o jedną pozycję, zyskując 30 tys. widzów. Rok temu program oglądało 2,36 mln widzów (odpowiednio 18,33 proc. oraz 17,34 proc. udziału).
Natomiast na trzecie miejsce spadła prognoza nadawana ok. 19.40 po „Faktach”. W analizowanym okresie jej średnia widownia wyniosła 2,12 mln, co dało TVN odpowiednio 15,40 proc. oraz 16,81 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Przed rokiem było to 2,43 mln widzów (odpowiednio 17,61 proc. oraz 18,50 proc. udziału), czyli jej widownia spadła o 310 tys. osób.
Na czwartym miejscu plasuje się pogoda po głównej „Panoramie” w TVP2, emitowana ok. godz. 18.40. Przyciąga ona 1,30 mln widzów. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. serwis ten zyskał 70 tys. oglądających, bowiem rok temu miał on 1,23 mln widzów (odpowiednio 11,15 proc. oraz 7,40 proc. udziału). Jednocześnie jest to największy wzrost w zestawieniu.
Program (stacja) |
Okres |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
||
PROGNOZA POGODY (TVP1) |
01.09.2013 - 10.10.2013 |
2 543 984 |
16,95% |
12,90% |
01.09.2012 - 10.10.2012 |
3 178 946 |
21,21% |
17,06% |
|
Wirtualnemedia.pl |
||||
PROGNOZA POGODY (Polsat) |
01.09.2013 - 10.10.2013 |
2 390 744 |
18,30% |
17,85% |
01.09.2012 - 10.10.2012 |
2 359 279 |
18,33% |
17,34% |
|
Wirtualnemedia.pl |
||||
PROGNOZA POGODY (TVN) |
01.09.2013 - 10.10.2013 |
2 120 489 |
15,40% |
16,81% |
01.09.2012 - 10.10.2012 |
2 426 718 |
17,61% |
18,50% |
|
Wirtualnemedia.pl |
||||
PROGNOZA POGODY (TVP2) |
01.09.2013 - 10.10.2013 |
1 300 120 |
11,66% |
7,29% |
01.09.2012 - 10.10.2012 |
1 227 211 |
11,15% |
7,40% |
Dołącz do dyskusji: Coraz mniej widzów ogląda prognozę pogody w TVP1 i TVN, zyskuje Polsat