SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

comScore: 1,1 mld użytkowników portali społecznościowych na świecie

W czerwcu bieżącego roku strony serwisów społecznościowych odwiedziło 1,1 miliarda internautów z całego świata w wieku co najmniej 15 lat.

To o 22 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej comScore. Dla porównania, całkowita liczba użytkowników internetu wzrosła w tym samym czasie o 10 proc.

Korzystanie z portali społecznościowych jest jedną z najpopularniejszych czynności online - robi to 81,4 proc. ogółu internautów.



W rankingu comScore obejmującym najpopularniejsze w czerwcu portale społecznościowe nie ma zaskoczenia. Z liczbą 734,2 miliona (o 33 proc. więcej niż rok wcześniej) odwiedzających prowadził Facebook, zdecydowanie wyprzedzając serwisy Twitter (144,4 mln - wzrost o 56 proc.), Windows Live Profile (119,5 mln), LinkedIn (84,4 mln) i chiński QQ.com (74,8 mln). 



Najwięcej użytkowników portali społecznościowych pochodziło w czerwcu z regionu Azji i Pacyfiku (32,5 proc. ogółu). Następne pod tym względem były Europa (30,1 proc.), Ameryka Północna (18,1 proc.), Ameryka Łacińska (10,2 proc.) oraz Bliski Wschód i Afryka (9,1 proc.).

Natomiast biorąc pod uwagę czas spędzany na tego typu stronach, liderem była Europa (38,1 proc. całkowitej liczby minut) przed Ameryką Północną (21,4 proc.), a dopiero na trzecim miejscu znalazł się region Azji i Pacyfiku (16,5 proc.).



Z danych comScore wynika także, że statystyczny internauta spędził w czerwcu na stronach portali społecznościowych 5,4 godziny. Najwyższą średnią odnotowano w Izraelu (11,8 godz.), a na 24. miejscu w tym zestawieniu jest Polska (5,1 godz.). 


Dołącz do dyskusji: comScore: 1,1 mld użytkowników portali społecznościowych na świecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl