Co trzeci zamożny Polak zyskał w czasie kryzysu
Jedna trzecia zamożnych Polaków deklaruje, że ich sytuacja finansowa uległa w minionym roku poprawie - wynika z badania Grupy IQS. 57 proc. respondentów uważa, że kryzys gospodarczy został wyolbrzymiony przez media.
Jedna trzecia Polaków zarabiających ponad 5 tys. zł miesięcznie deklaruje, że ich sytuacja finansowa uległa w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprawie, podczas gdy co czwarty przyznaje, że jest gorzej niż rok temu. W związku z tym prawie połowa respondentów w ciągu ostatniego roku ograniczyła wydatki na dobra luksusowe. Z drugiej strony tyle samo ankietowanych uważa, że najlepszą strategią na spowolnienie gospodarcze jest inwestowanie, np. w nieruchomości.
Większość (57 proc.) zamożnych Polaków jest zdania, że kryzys finansowy został wyolbrzymiony przez media. Z kolei ponad 70 respondentów twierdzi, że najbliższe 12 miesięcy będzie dla ich budżetów domowych lepsze lub przynajmniej tak samo dobre jak poprzednie.
Dla zamożnych Polaków marką symbolizującą luksus jest przede
wszystkich Mercedes (23 proc. wskazań), a w mniejszym stopniu Lexus
(13 proc.) i Chanel (12 proc.). Jedyny polski brand w czołówce -
W.Kruk - znalazł się na 26. miejscu.
Badanie opinii zamożnych Polaków zostało przeprowadzone od 14 do 19 maja przez Grupę ISQ na zlecenia serwisu Golf Properties.pl. Ankieta objęła 534 osób zarabiających ponad 5 tys. zł netto na członka swojego gospodarstwa domowego.
Dołącz do dyskusji: Co trzeci zamożny Polak zyskał w czasie kryzysu
http://kryzys-gospodarki.blogspot.com