SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„CKM” o 73 proc. w dół, „Playboy” - o 47 proc. Dane o sprzedaży pism męskich od 2005 roku

W ciągu ostatnich 10 lat wszystkie miesięczniki dla mężczyzn zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „CKM” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

<!-- 1.6482s -->

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w okresie od stycznia do maja 2015 roku wyniosła 53 615 egz. Względem całego 2014 roku była ona niższa o 5,10 proc.

W porównaniu do 2005 roku średni wynik tego tytułu obniżył się o 11,13 proc. „Men’s Health” do 2008 roku cechował się wzrostem sprzedaży, a od 2009 roku pismo to systematycznie traci na sprzedaży. W pierwszych pięciu miesiącach 2015 roku w porównaniu do całego 2008 roku średni wynik tego tytułu zmalał o 23,85 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska), którego średni wynik w br. uplasował się na poziomie 36 294 egz. Magazyn ten w ciągu 10 lat zanotował spadek sprzedaży, wynoszący 46,75 proc. (jego wynik malał niemal z roku na rok).

Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w ciągu dekady zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 72,51 proc. do 26 015 egz. W cykl spadającej sprzedaży tytuł ten wszedł w 2007 roku. Warto również dodać, że w latach 2005-2010 „CKM” było liderem sprzedaży w segmencie pism męskich.

Na czwartym miejscu sklasyfikowane zostało „Logo” (Agora). Pismo to wydawane jest od 2005 roku, a od marca 2006 roku ukazuje się ono jako miesięcznik. Jego średni wynik sprzedażowy w porównaniu do 2006 roku zmalał o 62,50 proc. do 25 205 egz. Sprzedaż  „Logo” zaczęła systematycznie maleć od 2009 roku.

ZKDP

WIRTUALNEMEDIA.PL

Tytuł

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015*

Men's Health

60 328

60 877

70 005

70 410

64 055

63 544

61 509

58 985

58 585

56 497

53 615

Playboy

68 154

72 104

71 724

62 145

62 153

55 352

48 972

47 869

44 409

40 786

36 294

CKM

94 620

95 807

92 431

87 391

77 178

69 348

58 204

45 016

38 569

31 304

26 015

Logo

-

67 205

67 153

72 932

61 141

54 448

47 739

40 292

31 098

27 195

25 205

*dane do maja 2015 roku

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „CKM” o 73 proc. w dół, „Playboy” - o 47 proc. Dane o sprzedaży pism męskich od 2005 roku

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czesiu
ten ckm i playboj pfe tam gowno jest szkoda wydawac a to kase..pary razy widzialem i nic specjalnego...
0 0
odpowiedź
User
l
dziś każda "modelka" codziennie wrzuca półnagie zdjęcia na FB. Więc po co kupowac papier?
0 0
odpowiedź
User
Re
I bardzo dobrze.Dość zarabiania na goliźnie.
0 0
odpowiedź