„CKM” o 73 proc. w dół, „Playboy” - o 47 proc. Dane o sprzedaży pism męskich od 2005 roku
W ciągu ostatnich 10 lat wszystkie miesięczniki dla mężczyzn zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „CKM” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w okresie od stycznia do maja 2015 roku wyniosła 53 615 egz. Względem całego 2014 roku była ona niższa o 5,10 proc.
W porównaniu do 2005 roku średni wynik tego tytułu obniżył się o 11,13 proc. „Men’s Health” do 2008 roku cechował się wzrostem sprzedaży, a od 2009 roku pismo to systematycznie traci na sprzedaży. W pierwszych pięciu miesiącach 2015 roku w porównaniu do całego 2008 roku średni wynik tego tytułu zmalał o 23,85 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska), którego średni wynik w br. uplasował się na poziomie 36 294 egz. Magazyn ten w ciągu 10 lat zanotował spadek sprzedaży, wynoszący 46,75 proc. (jego wynik malał niemal z roku na rok).
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w ciągu dekady zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 72,51 proc. do 26 015 egz. W cykl spadającej sprzedaży tytuł ten wszedł w 2007 roku. Warto również dodać, że w latach 2005-2010 „CKM” było liderem sprzedaży w segmencie pism męskich.
Na czwartym miejscu sklasyfikowane zostało „Logo” (Agora). Pismo to wydawane jest od 2005 roku, a od marca 2006 roku ukazuje się ono jako miesięcznik. Jego średni wynik sprzedażowy w porównaniu do 2006 roku zmalał o 62,50 proc. do 25 205 egz. Sprzedaż „Logo” zaczęła systematycznie maleć od 2009 roku.
ZKDP |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||||||
Tytuł |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015* |
Men's Health |
60 328 |
60 877 |
70 005 |
70 410 |
64 055 |
63 544 |
61 509 |
58 985 |
58 585 |
56 497 |
53 615 |
Playboy |
68 154 |
72 104 |
71 724 |
62 145 |
62 153 |
55 352 |
48 972 |
47 869 |
44 409 |
40 786 |
36 294 |
CKM |
94 620 |
95 807 |
92 431 |
87 391 |
77 178 |
69 348 |
58 204 |
45 016 |
38 569 |
31 304 |
26 015 |
Logo |
- |
67 205 |
67 153 |
72 932 |
61 141 |
54 448 |
47 739 |
40 292 |
31 098 |
27 195 |
25 205 |
*dane do maja 2015 roku |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CKM” o 73 proc. w dół, „Playboy” - o 47 proc. Dane o sprzedaży pism męskich od 2005 roku