Chiny online
W bieżącym roku Chiny odbierają Stanom Zjednoczonym pozycję lidera pod względem liczby użytkowników internetu.
Firma eMarketer prognozuje, że do 2012 roku w Chinach będzie 373 miliony internautów. Będzie to wówczas już o 150 milionów więcej użytkowników niż w USA, a wszystko to pomimo faktu, że chiński rynek internetowy jest wciąż stosunkowo niedojrzały i znajduje się jeszcze w swojej pierwszej fazie wzrostu.
Dzięki temu Chiny są wielką i rozwijającą się szansą dla reklamy online. Według eMarketera, w latach 2007 - 2012 wydatki na tego typu reklamę zwiększą się w Chinach z 924 milionów do 4,9 miliarda dolarów.
W samym bieżącym roku, dzięki sierpniowej olimpiadzie w Pekinie, wydatki te mają zwiększyć się aż o 52 procent, a przez kolejne lata wzrost nie będzie tutaj niższy niż 30 procent.
Ważną cechą przy szacowaniu opcji na rynku reklamy online w Chinach jest wiek. Z danych China Internet Network Information Center (CNNIC) wynika, że 69 procent chińskich internautów ma nie więcej niż 30 lat. Tymczasem w USA wskaźnik ten wynosi tylko 39,7 procenta.
Zdaniem analityków z eMarketera, większość użytkowników internetu w Chinach obecnie nie dysponuje wielkimi zarobkami. Jednak na przestrzeni najbliższych dziesięciu lat zarobki te będą rosnąć, a to przełoży się na większe wydatki, co powinni mieć na uwadze marketerzy przy opracowywaniu internetowych planów marketingowych.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Chiny online