SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Od nowego roku reklamy w telewizji droższe nawet o kilkanaście procent

Od stycznia 2024 roku zdrożeją reklamy w telewizjach. Podwyżki wyniosą od kilku do kilkunastu procent. 

Biura reklam dużych nadawców odmówiły nam podania szczegółowych informacji na temat wprowadzanych od stycznia podwyżek cen reklam. TVN Media nie odpowiedziało nam w ogóle, BR TVP przekazało ogólnie - wraz z nową polityką sprzedaży reklam na 2024 rok - że podwyżka wyniesie ok. 12 proc., zaś Polsat Media poinformowało, że nie udziela informacji dotyczących jego polityki handlowej.

Z informacji, do których udało nam się dotrzeć wynika, że podwyżka cen dla dużych anten TVP (czyli m.in. TVP1 i TVP2) wyniesie od 8 do 16 proc. Jej wysokość uzależniona będzie od tzw. klastra (czyli wielkości budżetu reklamodawcy - wg budżetów reklamodawcy podzieleni są na grupy, czyli tzw. klastry). W przypadku TVP - im mniejszy klaster, tym inflacja będzie niższa, zaś dla największych - odpowiednio wyższa.  

W przypadku kanałów tematycznych Telewizji Polskiej podwyżka ma być mniej więcej równa i wyniesie ok. 12 proc. i nie będzie uzależniona od klastra.

Polsat Media planuje podwyżkę na poziomie 15 proc. dla reklamodawców Polsatu i 175 proc. - dla kanałów tematycznych. 

W TVN reklamy mają zdrożeć od 7 do 16 proc. - tutaj, podobnie jak w przypadku TVP - poziom podwyżki uzależniony będzie od klastra (im wyższy klaster, tym większa podwyżka). 

W pakiecie kanałów tematycznych Premium TV, obsługiwanych reklamowo przez TVN Media, inflacja cen będzie zależeć od od pakietu i klastra - wyniesie od 11 do 28 proc. 

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, kilka pakietów zmieni target - będą starsze niż w b.r. Pojawi się też opłata za zlecenie (podobnie jak od tego roku jest w Polsat Media)w wysokości 50 zł. 

Nadawcy tv podnoszą ceny reklam z powodu wciąż wysokiej inflacji, wzrostu kosztów własnych, rosnącego PKB, a przede wszystkim w związku z dużym popytem na zasoby reklamowe w tv. 

Dołącz do dyskusji: Od nowego roku reklamy w telewizji droższe nawet o kilkanaście procent

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adblokuś
Jak zaczynają się reklamy to wyłączam telewizor i włączam dopiero o pełnej godzinie gdy kontynuowany jest dany program.
9 1
odpowiedź
User
LoL
Sprytnie, bo nikt ich nie ogląda XD
5 0
odpowiedź
User
Oki
Tvn i polsat ciesza batona bo z rego maja spory zastrzyk gotowki
3 0
odpowiedź