SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CDA.pl chce mieć własne produkcje, na razie współtworzy serial animowany dla dzieci

Spółka CwMedia, właściciel serwisu wideo na żądanie CDA.pl, nie wyklucza produkcji własnych treści. Na razie firma zaangażowała się w realizację serialu animowanego dla dzieci „Mami Fatale”.

CwMedia w zeszłym tygodniu ogłosiła, że chce sprzedaż swoje nowe akcje za maksymalnie 5,5 mln zł i na początku przyszłego roku zadebiutować na rynku giełdowym NewConnect. Z pozyskanych w ten sposób środków zamierza wydać ok. 4 mln zł na projekty związane z marketingiem, 0,66 mln zł - na wynagrodzenia programistów, a 0,79 mln zł na inne kwestie dotyczące rozwoju CDA.pl.

Firma w ostatnich latach mocno zmieniła działalność serwisu CDA.pl: z witryny z treściami wideo od internautów (z czego znacząca część to nielegalnie udostępniane filmy i seriale) w serwis z płatną ofertą filmów i seriali CDA Premium, z której na koniec września br. korzystało 74,7 tys. użytkowników. Obecnie ta oferta obejmuje produkcje od studiów filmowych i dystrybutorów.

Jarosław Ćwiek, współzałożyciel i prezes CwMedia, we wtorek na konferencji prasowej stwierdził, że firma nie wyklucza produkcji własnych treści. Zaznaczył jednak, że nie nastąpi to w perspektywie najbliższych miesięcy.

Na razie wydawca zaangażował się w produkcję wspólnie ze Studiem Miniatur Filmowych 13 nowych odcinków serialu animowanego dla dzieci „Mami Fatale”. W ub.r. wydał na to 182,4 tys. zł, a w br. - 90 tys. zł.

- Generalnie chcemy się skupić na rynku polskim. Każdy rynek jest specyficzny, wyjście na zagraniczne rynki nie jest takie proste. Chcemy być numerem 1 w Polsce. Na razie nie chcemy wychodzić za granicę - powiedział Ćwiek.

Dodał, że potencjał by zwiększyć liczbę użytkowników w Polsce jest ogromny i przełoży się to na "bardzo pokaźny wzrost wyników w perspektywie kilku lat".

- Liczymy też na duży wzrost z przychodów z reklamy - powiedział Jarosław Ćwiek.

Dodajmy, że w ub.r. łączne koszty operacyjne CwMedia wyniosły 5,67 mln zł (w tym 5,17 mln zł na usługi obce, m.in. licencje filmów i seriali), a w trzech kwartałach br. - 5,89 mln zł (z czego 5,3 mln zł na usługi obce).

Według badania Gemius/PBI w październiku br. cały serwis CDA.pl miał 7,77 mln realnych użytkowników i 183,4 mln odsłon, a jego sekcja Premium - 2,93 mln użytkowników i 22,3 mln odsłon.

Dołącz do dyskusji: CDA.pl chce mieć własne produkcje, na razie współtworzy serial animowany dla dzieci

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Enatka
To ci CDA
0 0
odpowiedź
User
Nerd
No i fajnie, mocno kibicuje
0 0
odpowiedź
User
Nie jesteśmy piratami
Piractwo w naszym serwisie jest incydentalne, mówił niedawno rzecznik CDA. Hmmm, "Spider-Man Homecoming", "Niesamowity Spider-Man", "Kingsman. Tajne służby", "Gdzie jesteś Amando", "Stan gry", "Pearl Harbor", "Armageddon", "Batman i Robin", "Batman Forever", "Wrogowie publiczni", "Marzyciel", "Mumia", "Azyl", "Mroczna wieża", "Transformers: Ostatni rycerz".... A znalezienie tych tytułów zajęło mi 2 minuty. To jest jednak nieprawdopodobne, kolesie grają pirackie filmy, zarabiają kasę na legalny kontent, a teraz jeszcze wybierają się na giełdę. I zasadniczo "pan może pana majstra w dupę pocałować". Co mnie jednak bawi najbardziej, to fakt, że dostawcy, których CDA przez lata robiło na kasę, teraz podpisują z nimi umowy, bo wiadomo, pieniędze nie śmierdzą i lepiej zarobić niż stracić, bo ich filmy i tak w CDA wylądują.
0 0
odpowiedź