Burson-Marsteller znów działa w Polsce
Burson-Marsteller, światowa firma public relations i public affairs, po siedmiu latach powraca do Polski. Agencja przystąpiła do partnerskiego porozumienia z firmą Solski PR tworząc nową spółkę Solski Burson-Marsteller.
- Firma Solski Burson-Marsteller będzie naszym wyłącznym przedstawicielem jeśli chodzi o działania public relations w Polsce - mówi Jeremy Galbraith, dyrektor generalny Burson-Marsteller na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. - Stawiamy na rozwój na strategicznych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, a Polska naturalnie jest kluczowym rynkiem w tym regionie.
Decyzja o wyborze Solskiego jako partnera zapadła po analizie polskiego rynku i spotkaniach z kilkoma potencjalnymi partnerami. - W trakcie tego procesu Ryszard Solski zasygnalizował nam, że zamierza utworzyć własną agencję. Stworzyło to nam jedyną w swoim rodzaju szansę na to, by pomóc ukształtować się i wesprzeć nową agencję PR w Polsce oraz, co ma ważne znaczenie, umożliwiło nam stopniowe przejmowanie agencji w ciągu kilku następnych lat.- dodaje Jeremy Galbraith, który podkreśla, że z umowy wynika iż, po roku Burson-Marsteller będzie mogła przejąć 30 proc. udziałów w firmie Solski Burson-Marsteller.
- Byłem rozczarowany, gdy Burson-Marsteller opuścił Polskę, ale ogromnie się cieszę, że teraz, gdy firma postanowiła tu powrócić, będę odpowiedzialny za ich markę na rynku - mówi Ryszard Solski, założyciel i właściciel firmy Solski PR.
Burson-Marsteller będzie nadal współpracował z firmą CEC Government Relations w zakresie wsparcia public affairs w Polsce, a współpraca ta dotyczyć ma także spółki Solski Burson-Marsteller.
Agencja Burson-Marsteller powstała w 1953 roku. Firma specjalizuje się w public relations, public affairs, reklamie i usługach internetowych. Sieć światowa agencji obejmuje 57 własnych biur oraz 46 afiliowanych, które łącznie działają w 59 krajach na sześciu kontynentach. Burson-Marsteller jest częścią Young & Rubicam Brands, spółki należącej do WPP, jednej z wiodących sieci usług komunikacyjnych. W Polsce Burson-Marsteller działał od 1992 do 2001 roku.
Solski PR została założona na początku 2008 r. przez Ryszarda Solskiego, który wcześniej przez 14 lat był dyrektorem generalnym agencji Sigma International (Poland). Główne obszary kompetencji Solski PR to komunikacja korporacyjna i marki, w tym opracowywanie strategii, zarządzanie kryzysowe, zarządzanie relacjami mediowymi oraz doradztwo w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Firma ma siedzibę w Warszawie i oferuje usługi na całym terytorium Polski.
Dołącz do dyskusji: Burson-Marsteller znów działa w Polsce