Budżety marketingowe brytyjskich firm ostro w dół
W IV kwartale minionego roku budżety marketingowe brytyjskich firm były najniższe w ciągu ostatnich 9 lat.
Z raportu Institute of Practitioners in Advertising (IPA) o nazwie Bellwether, w którym badane są zachowania około 300 brytyjskich firm, wynika, że spadek w wydatkach marketingowych zanotowano piąty kwartał z rzędu.
Zaledwie 7 procent badanych firm zrewidowało swoje całoroczne wydatki reklamowe w górę, podczas gdy 49 procent zdecydowało się na ich zmniejszenie. Z kolei na rok 2009 obniżenie swoich budżetów zapowiedziało 45 procent, podczas gdy zwiększenie tylko 20 procent firm.
Najbardziej dotkniętymi sektorami w poprzednim kwartale były budżety na reklamę w "najważniejszych mediach reklamowych" takich jak telewizja, prasa i radio. Nawet w przypadku reklamy internetowej, która w poprzednich latach notowała wzrost na poziomie dwucyfrowym, zaobserwowano rekordowy spadek.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Budżety marketingowe brytyjskich firm ostro w dół