Brytyjczycy wydają coraz więcej na zakupy w sieci
Kupowanie produktów i usług w sieci jest trzecią najpopularniejszą czynnością wykonywaną online przez brytyjskich użytkowników internetu.
Przed robieniem zakupów przez internet jest tylko sprawdzanie najnowszych informacji oraz komunikacja z innymi użytkownikami - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na dane zgromadzone w czerwcu przez Institute of Practitioners in Advertising (IPA).
Rośnie również zakres produktów kupowanych przez Brytyjczyków w sieci. Od dawna czołowymi kategoriami rynku e-commerce są książki, muzyka, bilety i odzież. Teraz również wielkie sieci supermarketów stworzyły swoje internetowe sklepy, a także solidne systemy dostarczania produktów. Dzięki temu bardzo atrakcyjne stały się artykuły spożywcze, do których kupowania online przyznało się aż 44 procent ogółu użytkowników z Wielkiej Brytanii oraz blisko połowa mieszkańców Londynu.
Według firmy badawczej Verdict Research wydatki Brytyjczyków na zakupy online zwiększą się w latach 2007 - 2012 z 14,7 do 44,9 miliarda funtów. Jeszcze bardziej optymistyczna jest pod tym względem firma Mintel International Group, według której wydatki te wzrosną z 18,5 do 56 miliardów funtów.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Brytyjczycy wydają coraz więcej na zakupy w sieci