Brazylijski rynek e-commerce
Robienie zakupów online podobnie jak wiele innych internetowych czynności dojrzewa w Brazylii w szybkim tempie.
Z raportu firmy e-bit o nazwie 'Web Shoppers' wynika, że między pierwszą połową 2005 roku a rokiem 2008 dochody na brazylijskim rynku e-commerce wzrosły blisko czterokrotnie, do poziomu 3,8 miliarda realów brazylijskich (2,2 miliarda dolarów) - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
Tymczasem według lokalnego dziennika Valor Economico, w samym 2007 roku rynek zanotował wzrost o 43 procent.
Wracając do danych e-bit, również liczba Brazylijczyków robiących zakupy przez internet rośnie w gwałtownym tempie. W latach 2003 - 2007 zwiększyła się ona z 2,6 do 9,5 miliona. Czołowe kategorie e-commerce w Brazylii to książki, czasopisma oraz gazety, stanowiące razem 17 procent rynku.
Z kolei z lutowego badania firmy Symantec wynika, że odsetek dorosłych Brazylijczyków kupujących w sieci (79 procent) jest podobny do najbardziej rozwiniętych pod tym względem krajów świata, takich jak Japonia (82 procent), Wielka Brytania (79 procent) czy Niemcy (76 procent), a także dużo wyższy niż we Francji (66 procent) czy USA (63 procent).
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Brazylijski rynek e-commerce