SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Branża piwowarska podpisała Kodeks Reklamowy Browarów Polskich

Wczoraj producenci reprezentujący ponad 90% rynku piwa w Polsce przedstawili treść Kodeksu Reklamowego Browarów Polskich zawierającego standardy oraz procedurę autokontroli działań marketingowych polskiej branży piwnej.

Podpisanie własnego kodeksu jest wynikiem zrozumienia i konsensusu branży w sprawie konieczności prowadzenia i promowania odpowiedzialnych działań marketingowych. W swojej działalności reklamowej browary pragną konkurować odpowiedzialnie i uczciwie z korzyścią dla konsumentów, przy jednoczesnym poszanowaniu szeroko rozumianego interesu społecznego - czytamy w komunikacie nadawcy.

- Kodeks działa w oparciu o dobrowolne porozumienie Sygnatariuszy na mocy którego naruszenia ustalonych zasad reklamy będą spotykały się z zastosowaniem działań sankcjonująco-dyscyplinujących ze strony Komisji - powiedziała Danuta Gut, Dyrektor Zarządu Związku Pracodawców - Browary Polskie.

Przedstawiony kodeks jest jednym z elementów prowadzonych przez branżę działań, służących aktywnemu kształtowaniu odpowiedzialnych wzorców konsumpcji. Wiąże się to ze zrozumiałą koniecznością eliminacji treści i przekazów marketingowych, których niewłaściwe zrozumienie może prowokować u odbiorców zachowania niepożądane lub społecznie naganne.

Kodeks zawiera Porozumienie o ustanowieniu zasad autokontroli reklamy branży piwowarskiej w Polsce oraz Standardy Reklamy i Regulamin Komisji. Jest w nim mowa między innymi o ochronie osób niepełnoletnich. Sygnatariusze zobowiązują się do przestrzegania zasady, iż reklama nie będzie zawierać wizerunków osób, które mają mniej niż 25 lat. Reklama nie może wykorzystywać wizerunków osób lub postaci, które w szczególny sposób wpływają na małoletnich, ani sugerować, iż spożywanie piwa jest niezbędne do osiągnięcia dorosłości lub do odnoszenia sukcesów w pracy, jak również w jakiejkolwiek innej dziedzinie społecznej aktywności.

Kodeks zawiera także wymogi zapewniające o ochronie zdrowia publicznego. Tym samym reklama piwa nie może sugerować, że piwo ma własności lecznicze lub zapobiega chorobom. Przekazy reklamowe nie będą przedstawiać kobiet w ciąży lub kobiet karmiących.

Nad przestrzeganirm standardów kodeksu czuwać będzie specjalna komisja. Pierwszym Przewodniczącym został prof. dr hab. Ryszard Skubisz.

Sygnatariuszami kodeksu są: Browar Belgia, Browar Van Pur, Carlsberg Polska, Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska, Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich oraz Zakłady Piwowarskie "Głubczyce".

Dołącz do dyskusji: Branża piwowarska podpisała Kodeks Reklamowy Browarów Polskich

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl