SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Branża o wejściu AOL.pl

Czy AOL.pl ma szansę na sukces w Polsce? Komentują prezesi Onetu i Wirtualnej Polski, szef pionu Internetu w Agorze, członek zarządu o2.pl i internet research manager w CRMC.

Jak już informowaliśmy, w środę oficjalnie został uruchomiony portal AOL.pl. Oferuje m.in. bezpłatne konta poczty o nieograniczonej pojemności, komunikator internetowy (AIM), usługę AOL Video, AOL Foto oraz dobrze znany na naszym rynku odtwarzacz multimedialny Winamp Media Player.

Informacja, która jest zamieszczana na AOL.pl powstaje we współpracy z polskimi partnerami. Wiadomości dostarcza PAP, za informacje z życia gwiazd odpowiada Agora, za kanał filmowy - Filmweb, a za serwis horoskopowy - Albireo.

AOL nie zamierza otworzyć biura w Polsce. Sprzedażą reklam zajmie się spółka ARBOmedia.

foto

Opinie dla Wirtualnemedia.pl

foto
Łukasz Wejchert, prezes Grupy Onet.pl SA

Wejście AOL do Polski to potwierdzenie, że polski rynek jest silny, nieustannie się rozwija i co najważniejsze jest na nim miejsce dla wielu graczy. Jak jednak wiadomo, polski rynek jest dość specyficzny - lokalni gracze mają tu bardzo silną pozycję, więc trudno w tej chwili oceniać szanse nowego portalu. Casus eBaya jest dość wymowny.

Mocną stroną AOL z pewnością jest silna globalna marka, która jednak nie zagwarantuje sukcesu biznesowego. Niemniej jednak z uwagą będziemy śledzić kolejne kroki nowego portalu.

jacekmurawskiJacek Murawski, prezes Wirtualnej Polski SA

Trudno oceniać konkurencję w dniu startu, tym bardziej, że obecna wersja aol.pl to jednak wersja beta i wiele może się zmienić w najbliższym czasie. Jednak konkurowanie z komunikatorem (GG?), pocztą (WP?), Winampem (WMP?), wideohostingiem (youtube?), nie uważam za szczególnie trafione. Mam nadzieję, że AOL nie powtórzy błędów eBay, który wszedł na polski rynek nieprzygotowany, w wersji okrojonej, nie tylko nie doceniając wiedzy i przyzwyczajeń polskich użytkowników, ale i nie wierząc w potencjał i siłę swojej konkurencji.

Czy i jak obecność AOL zmieni kształt rynku internetowego w Polsce, okaże się dopiero za kilka-kilkanaście miesięcy. Wszystko, jak zawsze, zależy od samych internautów. Trzeba jednak jasno powiedzieć, że polskie portale internetowe mają silne, ugruntowane marki i atrakcyjne produkty. Patrząc natomiast na wydarzenie w skali makro, wejście AOL na polski rynek jest dobrym sygnałem: internauta będzie miał większą ofertę produktów internetowych, a podmioty obecne na rynku będą musiały zaktywizować swoje działania, rozwijając serwisy i usługi.

Ze swojej strony mogę zapewnić, że dokładamy wszelkich starań, aby poziom serwisów Wirtualnej Polski stale wzrastał oraz aby systematycznie pojawiały się nowe, atrakcyjne produkty, zaspokajające potrzeby naszych internautów.


tomaszjozefacki
Tomasz Józefacki, dyrektor pionu internet Agory SA

Polski rynek internetowy rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie liczba użytkowników i wydatki reklamowe. Wejście AOL.pl było tylko kwestią czasu. Wkrótce nastąpi też zapowiadany od dawna start MSN.

Na tym etapie rozwoju polskiego internetu nowi gracze poszerzają rynek rozumiany jako alternatywa dla użytkowników i reklamodawców. To poszerzenie może przynieść korzyści wszystkim największym podmiotom.

o2michalbranskiMichał Brański, członek zarządu o2.pl

Naszym zdaniem to dość arogancka inwazja "spolszczeń", zupełnie nieadekwatna do dojrzałości polskiego rynku.

michalcelinskiMichał Celiński, internet research manager, CR Media Consulting SA
W polskim internecie jest jeden projekt, którego nazwę włodarze AOL powinni sobie bardzo szybko przyswoić - Gery.pl. Jest to portal robiony przy małych nakładach finansowych, prawie "chałupniczo", nie posiadający praktycznie przewag konkurencyjnych, ale umiejętnie uczący się od swych większych konkurentów. Gery.pl od lat dzielnie dzierży czerwoną latarnię w zestawieniach portali daleko za Onetem, WP, Interią, o2 czy Gazetą. I to właśnie z tym portalem przy odrobinie szczęścia AOL będzie konkurować. No chyba, że AOL wymyśli coś rewolucyjnego albo przynajmniej zauważy, że mamy XXI wiek - wiek konwergencji mediów i trendu Web 2.0 w sieci. Oferowanie skrzynki pocztowej, komunikatora, odtwarzacza multimedialnego i strony głównej z serwisem PAP-owskim (notabene niepoprawnie działającej w przeglądarce z której korzysta blisko milion polskich Internautów) to trochę mało.

AOL deklaruje współpracę z Agorą czy Filmwebem w zakresie dostarczania kontentu. Rozumiem, że można budować serwis bez własnego zaplecza, ale wspinanie się na szczyty na cudzych barkach można zakończyć bolesnym upadkiem. Szczególnie gdy nie dysponuje się innowacyjnymi pomysłami mogącymi stanowić o przewadze konkurencyjnej. W chwili obecnej to ubogi AOL pilnie potrzebuje partnerów, a nie partnerzy AOL. Oni radzą sobie znakomicie sami i współpraca z AOL nic tu nie zmieni. W ogóle wygląda na to, że AOL nic na naszym rynku nie zmieni. Będzie tylko spokojnie sobie na nim wegetować.

Dołącz do dyskusji: Branża o wejściu AOL.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl