SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Brand24 zamyka pierszy kwartał roku rekordową sprzedażą

Na koniec marca 2023 r. powtarzalne miesięczne przychody (MRR) firmy analitycznej Brand24 wyniosły 2,1 mln zł. Jest to najwyższy wyniki kwartalny w historii spółki. Oznacza to również 26-proc. wzrost rok do roku oraz 14-proc. w stosunku do czwartego kwartału 2022 r. 

Giełdowy Brand24, świadczący usługi monitorowania mediów w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku wypracował 2,1 mln zł powtarzalnych przychodów, tj. o ponad jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie przed rokiem.

541zł z klienta w Brand24


W pierwszym kwartale Brand24 r. podniósł również rok do roku o 26 proc. ARPU (od nowych i dotychczasowych klientów) do kwoty 541 zł (123 dolarów). Nowi klienci przynieśli średnią sprzedaż per capita na poziomie 641 zł (146 dolarów).

MRR z nowych użytkowników, pozyskanych w pierwszym kwartale 2023 roku, wyniósł 420 tys. zł (96 tys. dol.) i był wyższy o 34 proc. od wyniku z zeszłego roku.

- Sprzedaż w 1 kw. 2023  była absolutnie rekordowa. To był najlepszy sprzedażowo kwartał w historii. Tak duży wzrost przychodów to efekt kolejnych zmian modelu cenowego, a także przesuwania portfolio systematycznie w stronę większych podmiotów. W wersji zagranicznej nowy MRR osiągnął spektakularny poziom 88 tys. USD. Warto podkreślić, że w kolejnym najlepszym historycznie kwartale było to „zaledwie" 62 tys. USD. Widać przy tym tendencję do „wymiany” klientów polskich na zagranicznych – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24. – Warto też podkreślić, że CHURN utrzymał się, mimo zmiany cen, na niskim 5-proc. poziomie. To dla nas bardzo istotne, bo świadczy o tym, że pozostają z nami klienci „jakościowi”, którzy nie wykorzystują naszych narzędzi doraźnie, jednorazowo, ale korzystają z nich regularnie – dodaje Michał Sadowski.

W ocenie Sadowskiego, kolejne kwartały tego roku powinny również przebiegać pod znakiem wzrostu przychodów.

- Tym bardziej, że cykl podwyżek rozpoczęliśmy dopiero w styczniu i stopniowo będziemy rozciągać nowe ceny na całe portfolio. Do przychodów będzie też zauważalnie kontrybuować Insights24 ze swoimi, wspieranymi algorytmami AI, pogłębionymi analizami i raportami na indywidualne zamówienie  – zapowiada Michał Sadowski.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service).

Brand24 w ub.r. osiągnął rekordowe w swojej historii wyniki finansowe: przychody wzrosły o 40,4 proc. do 22,17 mln zł, a zysk netto - z 264 tys. do 1,55 mln zł.  Całoroczny zysk EBITDA spółki z uwzględnieniem programu motywacyjnego, zwiększył się z 2,95 do 5,28 mln zł, zysk operacyjny - z 759 tys. do 2,79 mln zł, a zysk netto - z 264 tys. do 1,55 mln zł.

Firma szuka obecnie partnera do rozwoju za granicą.

Dołącz do dyskusji: Brand24 zamyka pierszy kwartał roku rekordową sprzedażą

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl