SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Brand24 sprzeda nowe akcje za 2,8 mln zł. „Niezbędne jak najszybsze pozyskanie kapitału”

Akcjonariusze zajmującej się monitoringiem internetu firmy Brand24 zgodzili się na podwyższenie jej kapitału poprzez emisję 130 tys. akcji. Zostaną one zaoferowane uczestnikom porozumienia akcjonariuszy w cenie 21,30 zł za sztukę, spółka z ich sprzedaży pozyska 2,77 mln zł. - Z uwagi na jej niezadowalające wyniki finansowe spółki za 2019 rok oraz obecną, trudną sytuację epidemiczną i ekonomiczną w Polsce oraz jej możliwe negatywne konsekwencje dla sytuacji spółki, niezbędne jest jak najszybsze pozyskanie kapitału mogącego zapewnić trwałe finansowanie działalności - tłumaczy zarząd Brand24.

W środę podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy Brand24 za nową emisją akcji zagłosowali wszyscy obecni akcjonariusze, reprezentujący 1,43 mln z 1,5 mln głosów.

O planie emisji 130 tys. akcji Brand24 poinformował na początku kwietnia. W tej sprawie porozumiała się grupa akcjonariuszy firmy, m.in. Larq Growth Fund I FIZ, Rockbridge TFI i Venture INC, a także nieposiadająca jej akcji spółka Solution Partners. Zaznaczono, że nowe akcje będą uczestniczyć w dywidendzie spółki od początku br.

Jednocześnie w komunikacie Larq zapowiedziano, że w ramach porozumienia akcjonariuszy Brand24 udział w kapitale spółki zwiększą fundusze zarządzane przez Rockbridge TFI, do których należy obecnie 2,8 proc. kapitału. - Zwiększenie zaangażowania nastąpi poprzez odkupienie od Larq FIZ części posiadanych przez niego akcji - poinformowano.

Obecnie kapitał Brand24 składa się z 1,497 mln akcji, emisja 130 tys. nowych oznacza podwyższenie go o 6,4 proc. W środę ustalono cenę akcji w tej emisji jako „średnią cenę 1 miesięczną ważoną ilością obrotu liczoną do dnia 31 marca 2020 roku”.

W połowie marca Brand24 ogłosił, że dzięki porozumieniu z Facebookiem po półrocznej przerwie będzie mógł wznowić monitoring Facebooka i Instagrama. Cena akcji firmy na warszawskiej giełdzie mocno podskoczyła, ogółem wzrosła z 18 zł na początku marca do 23 zł 31 marca, średni kurs w ciągu miesiąca wynosił 20,40 zł. W środę na koniec sesji za walor firmy płacono 27,70 zł, co daje kapitalizację w wysokości 55,6 mln zł.

W środę wieczorem Brand24 poinformował, że cenę jednostkową akcji ustalono na 21,30 zł, co oznacza, że pakiet 130 tys. będzie kosztował 2,77 mln zł. Chęć objęcia tych walorów podtrzymali Larq Growth Fund I FIZ (65 tys. sztuk), Venture INC (13 tys.) i Solution Partners (52 tys.).

Oferta prywatna będzie realizowana do tych trzech podmiotów od 30 kwietnia do 31 maja.

Zarząd Brand24: potrzeba szybko środków na bieżącą działalność i inwestycje

W opinii przedłożonej walnemu zgromadzeniu zarząd Brand24 (prezesem jest Michał Sadowski, a wiceprezesem Piotr Wierzejewski, pozytywnie oceniła nową emisję akcji. - Biorąc pod uwagę wskazaną inicjatywę inwestorów a w szczególności propozycję uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego i oferty akcji nowej emisji zarząd stwierdza, że spółka - z uwagi na jej niezadowalające wyniki finansowe opisane w raporcie rocznym za 2019 rok oraz obecną, trudną sytuację epidemiczną i ekonomiczną w Polsce oraz jej możliwe negatywne konsekwencje dla sytuacji spółki, niezbędne jest jak najszybsze pozyskanie kapitału mogącego zapewnić trwałe finansowanie działalności - stwierdzono.

Kierownictwo Brand24 uzasadniło też, dlaczego przy nowej emisji wyłączono prawo pobory przez dotychczasowych akcjonariuszy. - Przeprowadzenie podwyższenia kapitału zakładowego o akcje nowej emisji przy braku wyłączenia prawa poboru wiązałoby się - w obecnej niepewnej sytuacji rynkowej oraz finansowej spółki - z koniecznością przeprowadzenia czasochłonnej procedury, a także znacznymi kosztami tego procesu i niepewnym rezultatem. Z kolei wyłączenie prawa poboru przy emisji akcji nowej emisji zgodnie z propozycją inwestorów pozwoliłoby spółce w krótkim czasie uzyskać finansowanie na potrzeby bieżącej działalności [oraz realizację planowanych inwestycji celem zwiększenia dynamiki rozwoju] - napisano.

Zwrócono uwagę, że w porozumieniu są dwa najwięksi instytucjonalni akcjonariusze firmy: Larq Growth Fund I FIZ i Venture INC. - Są to również akcjonariusze najbardziej zaangażowani w działalność i rozwój spółki. Tym samym wsparcie przez nich spółki poprzez objęcie akcji nowej emisji oraz objęcie porozumieniem w zakresie oferty akcji nowej emisji podmiotów spoza grona dotychczasowych akcjonariuszy - przy jednoczesnym wyłączeniu prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy - pozwala na kontynuacje dotychczasowej strategii i stanowi silne wsparcie dla spółki ze strony strategicznych akcjonariuszy - dodano.

Według zarządu ustalona cena akcji nowej emisji „jest uzasadniona obecną sytuacją rynkową”.

Brand24 pożyczył od Larq 600 tys. zł do końca maja

Na początku kwietnia, zgodnie z ustaleniami w ramach porozumienia akcjonariuszy, Brand24 pożyczył 600 tys. zł. Środki mają zostać zwrócone 31 maja, oprocentowanie w skali roku wynosi WIBOR3M + marża 2,5 proc.

Firma zaznaczyła, że pożyczyła te środki „w celu sfinansowania uzasadnionych wydatków finansowych”.

Poręczenia nieodpłatnie udzielili Michał Sadowski i Piotr Wierzejewski.

Brand24 ma 3,1 tys. klientów, przez pół roku stracił ponad 550

Na koniec marca z oferty Brand24 korzystało 3 066 użytkowników. W związku z blokadą firmy przez Facebooka w pierwszym kwartale br. liczba klientów zmalała o 259, a w czwartym kwartale ub.r. o 306.

W komunikacie Brand24 zaznaczono, że w br. spadek liczby klientów z miesiąca na miesiąc malał - w styczniu br. wyniósł 113, a w marcu - 49. - Pomimo słabego stycznia, w marcu 2020 byliśmy blisko powrotu do wzrostów. Styczeń to echo ubiegłorocznych przeszkód, m.in. podwyższona liczba odejść w segmencie rocznych kontraktów. Warto podkreślić, że współczynnik odejść jest w naszym typie biznesu zawsze podwyższony w styczniu - skomentował Michał Sadowski.

 - Wspomniany powrót danych z serwisów Facebook/Instagram do platformy Brand24 nastąpił pod koniec marca i już teraz obserwujemy wyższą liczbę powrotów klientów, którzy w ostatnich miesiącach zatrzymywali monitoring ze względu na problemy z dostępnością wybranych danych. Pod koniec kwartału zbliżyliśmy się do najwyższych poziomów liczby rejestracji kont demo w historii firmy. To pozwala wierzyć we wspomniany powrót dynamiki wzrostu - dodał prezes Brand24. - Najgorsze za nami. Pomimo odczuwalnych efektów ubiegłorocznych przeszkód widzimy, że pod koniec I kwartału 2020 jesteśmy już blisko powrotu do wzrostów - podkreślił Sadowski.

W ub.r. Brand24 zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 32,3 proc. do 15,65 mln zł, zysku EBITDA z 69 tys. zł do 1,55 mln zł oraz spadek straty netto z 1,75 mln zł do 997 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: Brand24 sprzeda nowe akcje za 2,8 mln zł. „Niezbędne jak najszybsze pozyskanie kapitału”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kutno
Nie chcę się wpisywać w głosy hejterów, które zaraz się tutaj pojawią, ale... czy słabe wyniki finansowe naprawia się biorąc dodatkowy kredyt? Czy nie przydałaby się raczej reforma? Przecież ten rok niemal na pewno będzie jeszcze gorszy.

Jak dla mnie dmuchanie balonika, irracjonalne działanie.
0 0
odpowiedź
User
Klox
Dajcie już temu Michalowi robić te filmiki - prowadzenie firmy go wyraźnie meczy, jego zainteresowanie jest zupełnie gdzieś indziej. Pisze zupełnie serio - ktoś mu robo krzywdę sadzając go w miejscu w ktorym jest teraz.
0 0
odpowiedź
User
j
Po co komu taka usluga w kryzysie. W czasie prosperity mozna w ramach eksperymentu wydac kase na takie cos, chociaz to madre nie jest bo sa tansi na rynku i lepsi, a jak potrafisz obslugiwac google to masz substytut. W excellu musi byc bardzo źle albo fatalnie, ze takie desperackie ruchy wykonuja. Podziwiam jedynie ze wciaz maja +20zl na akcji. Jest to irracjonalna wycena
0 0
odpowiedź