Bluetooth dominuje w samochodowych technologiach bezprzewodowych
Europejski rynek samochodowych technologii bezprzewodowo-integracyjnych osiągnął w ubiegłym roku dochody ponad 280 mln euro - szacuje firma Frost & Sullivan. W branży dominuje technologia Bluetooth.
Według raportu Frost & Sullivan europejski rynek samochodowych technologii bezprzewodowych, usług telematycznych i systemów informacyjno-rozrywkowych osiągnął w ubiegłym roku dochody przekraczające 280 mln euro. Firma prognozuje, że najpóźniej w 2015 roku wartość branży wyniesie 889,34 mln euro, co jest związane z możliwym wzrostem zapotrzebowanie na połączenia pomiędzy osobistymi urządzeniami informacyjnymi i rozrywkowymi a jednostką centralną samochodu.
W 2008 roku na rynku samochodowych rozwiązań bezprzewodowo-integracyjnych dominowała technologia Bluetooth, która była powszechnie używana w zastosowaniach związanych z telefonią komórkową i strumieniowym przesyłaniem muzyki. Frost & Sullivan spodziewa się, że Bluetooth będzie pełnić kluczową rolę w branży co najmniej do 2013 roku.
Zdaniem specjalistów z Frost & Sullivan główną przeszkodą powstrzymującą producentów samochodów przed wdrażaniem rozwiązań bezprzewodowych jest brak infrastruktury. - Technologie bezprzewodowe w pojeździe wymagają od operatorów i dostawców tego rodzaju usług zapewnienia dużej funkcjonalności, tak aby można było stworzyć optymalne i opłacalne w produkcji modele, ale w Europie, gdzie istnieje silna sieć komórkowa, brakuje motywacji do poszukiwania jakichkolwiek alternatywnych rozwiązań - przekonuje Vinod Nookala, analityk firmy.
Dołącz do dyskusji: Bluetooth dominuje w samochodowych technologiach bezprzewodowych