Blogowanie powszechnieje
Internetowe blogi stały się tak wszechobecne i wpływowe, że granice między blogosferą a najważniejszymi mediami praktycznie zniknęły.
To najważniejszy wniosek jaki wypływa ze sponsorowanego przez serwis Technorati badania, przeprowadzonego w lipcu i sierpniu bieżącego roku przez firmę Decipher - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
W Europie 73 procent dorosłych blogerów stanowią mężczyźni, podczas gdy kobiety tylko 27 procent. 48 procent to osoby mające od 18 do 34 lat, a pozostałe 52 procent ma 35 lat i więcej. 31 procent stanowią osoby samotne, 53 procent zatrudnione na pełnym etacie, a 67 procent posiadające wyższe wykształcenie. Z kolei połowa należących do nich blogów zawiera reklamy, a przeciętna liczba odwiedzających je co miesiąc unikalnych użytkowników wynosi 24 tysiące.
Ze względu na płeć identycznie jak w Europie wygląda podział w Azji. Za to mniej radykalnie wygląda sytuacja w USA, gdzie 57 procent blogerów to mężczyźni, a 43 procent kobiety.
Jak popularne są blogi pokazują dane firmy badawczej comScore. W sierpniu bieżącego roku w USA miały one 77 milionów unikalnych odwiedzających, w porównaniu do 75,1 miliona w przypadku serwisu społecznościowego MySpace i 41 milionów w przypadku Facebook. Miesiąc wcześniej w pierwszej dziesiątce rankingu 10 najchętniej odwiedzanych witryn o tematyce rozrywkowej znalazły się cztery blogi, a dwa z nich - OMG i TMZ - zajęły pierwsze dwa miejsca.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Blogowanie powszechnieje